Direktlänk till inlägg 4 januari 2008

jaha...

Av doris mikko - 4 januari 2008 15:07

jaha..då var helgerna över....allt har flytit ihop, som en enda lååång helg, rörigt. Nog för att denna julen var en av dom bästa inutid..någotsånär organiserat kaos,men en bra jul. Nyåret gick som ,nästan en helt vanlig helg. Hade mat (fläskfilé i senapsgrädde) a´la Sam-gott! Robin o Cecilia var enda gästerna, förutom vi som bor här, 4 vuxna o 3 barn. Cecilia är ny i gänget, så hon fick en beundrare som var som ett plåster....hehee. tilda heter hon föresten.

Har varit o jobbat onsdag fm. Vi startade ett nytt projekt så jag var tvungen, hade sökt ledigt annars. Vi samlade ihop smutsiga overaller runt om på LKAB, körde dom till ett av manskapshusen, jag var den som kunde vägen. Tor-fre var jag ledig iaf.

Ser att alla plokkare börjar komma i vanliga rutiner, en efter en, jag har några dagar kvar dit. Gänget här åker hem 8 jan, med 2-tåget. Det blir nog tyst som igraven första dagarna, sen vänjer man sig. Dom börjar nog oxo längta hem till eget.

-Jag har börjat längta till MAJ! Speciellt till den 14, för då far vi till Alanya, Hotell Belle i hela 2 VECKOR!! Långt borta hemifrån, kan man totalt koppla av, man liksom glömmer alla bekymmer o vardags tristessen (det gör jag även i skogen o speciellt i fjällen, när man är borta 4-5 nätter).

Har provat symaskinen(en av dem) funkar utmärkt, "lagade" mina täckisar igår, satte resår i sidorna(!) o sydde i ett blixtlås i en ny flece tröja, som inte hade nå blixtlås.

Vad mer...jo..försöker få minstingen med sambo o djur, att flytta till stan...verkar inte heeelt omöjligt mer..hoppas-hoppas..fast klart IKEA blir svårare att besöka..o andra sidan spar man pengarna istället.

Just ja, höll på o glömma att vi har en hund att hämta hem, måste nog göra det nästa helg. Hoppas byborna håller sig hemma då.

Nu ska jag gå o göra ingenting, gänget är ute på promenad just nu.

NYÅRSLÖFTET: att aktivt söka annat boende, med bättre utrymme ex KÖK! Har redan anmält intresse hos nån privat fast.ägare I denna lilla lägh. får man hybrider om man är fler än 2 per. Enda som är skitbra är 2 tossin. Nå hejsvejsilingonskogen!

 
 
Ingen bild

Nina

4 januari 2008 16:24

Men vadå, jag kan nästan vända mig hastigt utan planering utan att ta i kylskåpet i ditt kök det är inte fyskam.

 
sysreryster

sysreryster

5 januari 2008 16:35

Vilket bra läge att sälja lgh nu $$$$$
Du Nina, din komentar var så rolig så jag skaratta högt för mig själv...eller väste eller pyste som jag brukar göra då jag skarattar

http://gwm.blogg.se

 
Ingen bild

tena lady

5 januari 2008 22:33

hoja vad jobbigt med gamla tanter som pissar på sig för minsta lilla.... /nina

 
domi

domi

6 januari 2008 18:50

är ni på min blogg oxo o spar mobilkostnader!!!???

http://dbmm

 
Ingen bild

pisstanten

7 januari 2008 12:19

Jajamensan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av doris mikko - 4 december 2011 18:26

Den här bilden tycker jag inte ska vara på FB, därför krånglade jag in den på min bloggsida som jag besöker varje år...Den verkar också ha gjorts om så det är krångligt krångligt...eller är det jag som tappat minnet...           60-år...

Av doris mikko - 12 december 2010 17:55

Om man skriver stort så behöver man inte skriva så mycket. Idag hade jag två barnbarns pojkar här. Det gick hur bra som helst, den lille har inte varit ensam hos mig  mer än en gång tidigare, så hans mor ville träna honom (sig själv tror jag iaf) ...

Av doris mikko - 2 oktober 2010 12:16

Kaffe med grädde är min nya passion! Undrar vad doktorn säger om det på måndag...hmm..han ville ju prata om motion, rökning, kost och VIKT!! Gaah! Men jag är ju 50 + och gör som jag vill...eller.. Nu drack jag iaf upp mitt kaffe med grädde. Nyss ...

Av doris mikko - 25 september 2010 19:46

Äter lever med bacon och gräddsås, helt underbart gott! Jag har ätit lågkolhydratiskt i ca två veckor nu, tack vare döttrarna som började med detta! Vikten tror jag inte har minskat men jag känner mig inte uppsvälld och gasig som tidigare. Lätt var d...

Av doris mikko - 12 april 2010 21:15

Fantasin och orken tryter just nu (har kämpat med e-legitimationen i ca 1 timm utan att lyckas få  den att funka) så jag sätter in lite färska bilder på ljuvliga saker! Liv är Noas stora stöd i livet..   Se vilken vacker flicka farmor har!!   mi...

Ovido - Quiz & Flashcards