Alla inlägg under januari 2010

Av doris mikko - 18 januari 2010 19:54

är år 2010 redan, fast det alldeles nyss var jul & nyår. Jag har först nu satt in mina helgbilder...ja, datorn har ju varit inlagd i 2 veckor, men nu är den som sitt gammla jag...seeg och seeg     (åååååmajjgaaaaad, vad smaylisarna har förökat sig!!)

Märkte (igen) att jag tagit så lite bilder av barnbarnen så hojja! Min kamera brukar plötsligt och utan orsak (?) få suddiga-disiga foton, sen lika plötsligt är dom bra igen...

Nu lite bilder!!   Automatiskt valda, därav virrvarret.

 

Ursnygg matchande fröken (märk plopparna i plopparen, hur fint det passar med arm och halsband)

 

Kiruna badhus förfaller, barnen får simma i snön! Detta är faktiskt den snygga matcharbruden!

  Vem behöver miljöförstörande diskmaskin när de 2 E:na tar hand om efterätts skålen?   Malte var fin, kanske led han pin med flugan på sniskan, nån minut senare var flugan borta.   Barnens skruvförsäljarpappa skickade fotot till sin kund(barnen ÄR inte tvingade till detta) 

Skruvsäljaren har en annan hobby-flugbindning,han ger sin dotter utbildning, som hon bara äälskar! (bilden blev konstig, för hon ser ju uttråkad ut..)

 

 Ute på landet vid juletid. Klart man måste upp o kolla taket!       Bollkalle. Där trivdes han bra,trots ev. svinbakterier.   Flick E blev hypnotiserad och heelad av pojk E. Gammelmoffan är redan hypnotiserad.

Julklappen med stort J! Nu har jag koll på det stora läget.  

Och så här såg nästan hela jul-nyårsperiodenut, som en sagovinter vackert vackert!

 

Hej då, för denna gång! Vi "ses" snart igen..visst visst.. 

Ovido - Quiz & Flashcards