Alla inlägg under juni 2008

Av doris mikko - 22 juni 2008 17:45

Ska bara på skoj redigera en bild...gammal goding

Det gick!! Använde verktyget som är längst till höger, högst upp!

Jag har ju ett LÅST fotoalbum som jag ej kommer åt!

Jag skulle sortera tvätten till i morron, men det satt ett barn på huk i toan o pressa bajs i blöjan, så sorteringen får vänta.

Idag har jag vaknat förts av alla, hann med kaffe o tv i en timme helt ensam. Sen har vi glott  typ två timmar på video film från julen-07, fjällresan, 6-årskalas, sen gick vi ut till Campingens lekplats. Den är gjord för stora barn med nästan bara klättring. Vi kollade inne åxå på den nyrenoverade receptionen. Fint, stil som Ice Hotel bara. Det finns en halv övervåning med stora fönster för norrsken, med många sköna vilstolar precis under fönstrena. Trappan var hemsk! Gjord i glas...läbbigt att gå upp men ännu läbbigare o gå ner! Urk! Fick tomstirra rakt fram för att våga gå ner..never moor! Sen köpte vi glass på konka.

Vi har firat midsommaren i byn, mest hos surran, som åxå har huset fullt. Lyckats grilla bra!!!!! Äsch, klart vi kan grilla, lätt som en plätt är det.

Det händer ju som inget speciellt där i byn, det var väldigt tomt på folk, men vi träffade ju dom viktigaste, släkten asså.

Här i minilägenheten råder det normal besöks kaos. Skrik-bråk-leta-leta-kleta-äta-diska-äta-skriiika osv. Men jag har lärt mig koppla av ändå, o njuta av stunderna dom är här, det är intensivt.

På tisdag fyller Lillan år...har försökt hitta på n´åt ovanligt...men vaaad??

Hon jobbar 7-14 den dan.....Fantiserar att kidnappa henne, överaska med en dyr middag, eller en present hon önskar sig, o en fest med mycket folk..äh, vi får se, det blir väl som vanligt.

Mamman lagar mat i köket hör jag. Det blir spagetti med köpeköttbullar...inte det godaste jag vet men billit! Gammelmommon tvingade på oss dessa köttbullar.

Nä nu har ungen bajsat färdigt där i toan, nu ska tvätten sorteras i 4 fina högar!! GLAD SOMMAR ALLA!

Av doris mikko - 10 juni 2008 21:28

Nu är jag äntligen hemma igen! Efter den bästa resa jag gjort. Mådde så himmelens bra, gör det ännu oxo! Tack tack min doktor Dorota! Hon kanske skrev ut "hög"piller..gör inget, jag mår ju toppen.

Det är Levaxin jag äter, för låg ämnesomsättning, hon höjde dosen när jag inte mådde bra förut, måste skriva det så inga misstankar riktas mot min Dorota.

Jag skrev precis ut ett papper: ANSÖKAN OM JOBB!Merit lista o hela köret. Har jobbat snart 20 år på ett o samma ställe, vill uppleva annat innan min tid är ute.Man känner sig stolt av att våga söka, fast man inte skulle få jobbet, det är inte såå viktigt. Fast vore kul....om jag vågar...

imorron ska jag till tippen igen, 2,5 säckar eller nästan 3 då. Kläder-skor-mm ryker nu, vi får ju gäster, fredag kommer sonen för att jobba här(han är här tom. 16/6, sen sover han annanstans) o må kommer stora tjejgruppen! Det ska bli så kul så! Nu när jag kvicknat till o allt. Bara min beställning kommer (solen!)

Jag har en nyhet till!! Jag har INTE läst övriga bloggar först! Som jag alltid gjort förut, o sen inte orkat skriva själv, det tar ju tyo 3 tim. att läsa alla 10.

Nä, nu ska den modiga mommon gå i säng....fast kanske måste jag glutta i andra bloggar först.....jo det gör jag1 Godnatt

Ovido - Quiz & Flashcards