Alla inlägg under mars 2008

Av doris mikko - 28 mars 2008 19:02

Beviset på påskgumman

Av doris mikko - 28 mars 2008 19:01

påskbordet

Av doris mikko - 28 mars 2008 19:00

Min kompis

Av doris mikko - 28 mars 2008 18:34

Var till byn en sväng i påsk.

Där bor påskgumman. Jajjamen,,såg henne på taket till kåtan (har bildbevis)

Där var ganska soligt, men kyyligt! Blev inget uteliv. Solade en stund med full vintermundering.

Hälsade på kusinen, som hade besök av sitt barnbarn, med föräldrar förståss. Sen hade surran oxo sitt barnbarn hos sig, så jag kände mig som en barnlös gammelnukka! (har kanske redan skrivit om byn, känns det som..?)

Åkte hem på lördag kväll,vill ju slappa med kalsingar o t-shirt här hemma.

Fick ork att baka bröd på måndag, för efter 4 dagars ledighet börjar man känna sig som människa igen.

På em. fick vi besök av döttrarna med sambor o lilleman förståss! Fick maaasssa skrap lotter i present! -1000 Tack! O TACK alla som genom olika fonder uppvaktat mig på min födelsedag samt kaffe på sängen! Fonder som Bloggagratis.se osv.

Vann 120 kronor, som ska bytas mot nya lotter, o DÅ kommer den stora vinsten!

Denna helgen vet jag inget att göra, inget speciellt iaf. Känns allmänt tråkigt, skulle bara vilja gråta, men man får skärpa sig ju.Är väl nere kanske, hormónerna ni vet. Läskigt.

Provar sätta in 3 bilder nu. Märker att dom inte kom på samma som detta! Konstig dator, fel på plattskärmen, antar jag...

Av doris mikko - 23 mars 2008 19:35

Sitter ensam ikväll, joxar med datan, äter lite påsk-godis. Har äntligen fått ny ringsignal på jobbmobilen! Sonen var här med fjällan  o hennes jättestora schäfertik,o åt middag (köttfärslimpa) o han lyckades efter många om o men, fixa det till slut. Han har inte många veckor kvar här i stan, innan han drar söderut...Fjällan tar med lite grejer redan imorron, i sin bil.                                              
                                                  
   Lördag förra veckan var jag med lilleman o titta på hästar i stallet! Men han sa att: gillar inte hästar! Sen åkte vi o hälsa på en annan mommo o hennes barnbarn. Ungarna lekte ute med pulka,spade åkte stjärtrutchkana mm. Hade roligt! Flickan drog lilleman runt-runt-runt med pulka (gården går i en cirkel) för hon har jättemycket spring i benen, han njöt i pulkan. Inne sen fikade vi, risifrutti mm. Kaffe förståss. Sen rusade barnen omkring, kurragömma,hopp över hinder.

Sen var det roliga slut, vi skulle hemåt. Jag klädde på lilleman (alla 47 plagg) Men då!! Han la sin kind mot min,tog mig om hakan o sa: ässskar däj! Tänk, ässkar däj! Jag har inte tjatat på honom om det (är ju inte uppfostrad så,tyvärr) ändå sa han så..då menar han nog det! Var salig i många da´r,är det ännu åxå...ässkade barnbarn.

Hörde på radion en låt med Torleifs, som fick mig i tårar (på jobbet t.o.m)

Versen lyder bla.: Vi ses igen när soolen stiiger....vi ses när blommorna slår uut...blir tårögd nu med. Mina tankar gick/går till tjejligan i söder, som jag nog inte träffar förrän blommorna slår ut...hjärtat vill brista när jag tänker djupare....måste "klicka av"  tänkandet.

Tror jag har hormontrubbel, blir sentimental, nedstämd, upprymd o hela köret under en dag. kan ju inte begära annat, 50+ som man är.

Var till byn i 2 nätter. Kallt men soligt! Träffade kusinens barnbarn för första gången, 1 mån gammal, jämfört med surrans barnbarn, som såg jätte stor ut för sina 4 mån.

Tja, ska kolla på tv: en stund, får ju själv ha blopparen nu!!!Kul asså!

Av doris mikko - 11 mars 2008 20:23

Jaaha, det var ett tag sen jag orkade skriva nå´t. Läser allas bloggar-sen är orken förbi (släktdrag?)

Har iaf varit o sytt ikväll, måste få arken färdig nästa helg. Klippte ut allt på söndag. Hadde mer ork idag, för jag var på LKAB på em. gjorde ett lite tungt o lite tempo jobb, jag inbillar att man får ork av hårt jobb (eller gympa pass o dyl),när pulsen fått jobba mer.

Förra helgen, fredag-lördag, hade jag lilleman här. Vi gick på stan den soliga lördagen, köpte 2 plastspadar, modell större, hade plan på att besöka Järnvägsparken o snöskulpturerna, samt gräva i snön. men  vi hamnade på Möbelhuset o MIO....några som ville kolla på soffor...sen var det dags att köra hem honom.

Så kan det gå! Nåja, vi har ju hela livet på oss o gräva grottor i snön.


Som någon annan skrev, så verkar intresset av bloggskrivning avta...var håller ni alla hus istället...Vah? Så surran o jag kan börja härma er igen.

Undra om detta är första bloggen med min nya plattskärm..? Nu kan jag ligga med armbågarna på skrivbordet o benen behöver inte domna!

-Påsken-påsken..vad ska man hitta på då? 4 hela lediga dagar, dubbelt så långt som en helg! Byn...eller....äh, vi ser.

Nästa vecka borde jag få mina klasögon! Spännande! Inte så ofta mitt liv är spännande! Jo, väntar att få se bilder från Fjällen, det är ju spännande!

Borde börja borsta o tandtråda tänder, olja ögonen,smörja händerna...det var mycket, undra på att man inte ids lägga sig! o inte tala om o duscha! ännu värre, med smörjning-oljning o gud vet vad!

Nä nu MÅSTE jag dra!


Av doris mikko - 2 mars 2008 14:56

Har nu städat hela lördagen (joodå, 2:a gången iår!) förutom middags paus med matgäster (Robin-Cecilia). Blev klar vid 22.30 tiden. Har tom fått mannen o rensa sin byrå, blev nästan 2 sopsäckar! Det hade börjat lukta mysko här, har kännt det när jag kommit hem från jobbet, som syrligt, typ. Nu luktar det Super-10! (har inte bara SPRAYAT i luften). Ska t.om slänga en avbruten badrums skrapa, som lillan använt i duschen så inte draperiet anfaller henne när hon duschar.

Idag fyller mitt andra barn 31 år! Hon är på väg till fjellen på 1 v. ledighet.

Ettan blev 35 år förra torsdagen......guuuulp..vart är jag på väg....

På tal om ettan, han har sagt upp sin lght till sista maj!! Tänker flytta till utanför Timrå. Lillan flyttar till stan idag! Hans mommo sa till till mig häromdan att det är väl skönt att dom (mina barn) börjar sammlas i hemstan. Jag:eh.. mmmm. Ville inte säga som det var, det får ungen göra själv.

Ja, om nån timme kommer flyttlasset hit, jag har nyckeln till lghten, ska dit, får väl hjälpa till med bärandet oxo. Den var riktigt hemtrevlig,gammeldags trä skåp o garderober o BADKAR! Det har den ungen haft i alla sina boplatser! Lyx! Kul kul! Nu kan minstingarna umgås så mycket dom orkar, det är inte många meter mellan deras boplatser.

Så nästa lördag ska det bli fest, jag är barnvakten. Läser att killbarnet har börjat prata en massa, o har skaffat tjej! Har inte träffat honom på över en vecka, fick abstinens idag, åkte dit men ingen verkade vara hemma där.

Gjorde en deg nyss, sen ska mannen baka ut bröden. Konstigt,jag får alltid dåligt samvete om han måste göra nåt hemma (jag vet-gammeldags)

men jag behöver nån timme ledigt/helg, så därför får han baka. Jag har ännu inte kommit ikapp nutiden, då båda hjälps åt hemma, brukar tycka synd om mina döttrars sambor som tvingas arbeta så mycket hemma, o döttrarna inte har full service för dem....dom säger då: men MAMMA!

Idag ska jag göra ungnsstekt kassler med grädde o sallad. Såg receptet på ett mjölkpaket, fast där ingick 4 cm pepparrot o nåt annat jox, sallad blir det iaf.

Jaha-vart tog alla tankar vägen nu då?

Vaknade ovanligt tidigt i morse, redan 07.30 Kokade kaffe o satt o bläddra på Tv:n. Såg Vasalopps starten, häftigt med ca 15.000 som störtar iväg, som en jätte renhjord! Nåja, alla störtar väl inte iväg, bara första klungan.

Nu är det bara 10 v. kvar innan solresan. En viss släkting har kommit på varifrån pengarna till resorna kommer. Skit oxo!! Kan ju berätta för er övriga oxo. Jag tog aldrig ut nå´barnbidrag medan mina ungar fick det(därför var det så fattigt då) Hade mina baktankar, att när sista ungen flyttar hemmifrån, då, DÅ ska jag minsann resa! Det blev en bra slant av alla årens bidrag! Bra tipps till er som nu har små barn.

OOO, det luktar nybakat bröd här! Ska gå å smaka, ett varmt bröd med bregott emellan, det är en av livets höjdpunkter!

Vi hörs!



Ovido - Quiz & Flashcards