Alla inlägg under juli 2009

Av doris mikko - 28 juli 2009 20:57

...snaart är dom här! Söderfamiljen. Dom kommer om ca 30 minuter!

Härligt härligt! Kom hem vid 17-snåret, har inhandlat lite frukostmat mm. Blir kanske en sen kväll nu.

Som min syster skrivit, var vi till utlandet med  mor o far. Det var en helt underbar tripp! Sol-värme-trevligt folk-finfin natur! Mor/far verkade så nöjda o belåtna, så man blir varm i hjärtat av att ha gjort dem glada. Dom var tidigt uppe på morgonen o verkade på G, så jag förstod redan då att resan blir lyckad!

Titta bara:


Mor-far-syster med värdarna.

Finurligt landskap....

Och här är alla deltagarna ur måndagens orgier:

Spännande om 62 dagar......Blocket Hallååå!!

Av doris mikko - 17 juli 2009 19:29

Ibland får man griller i skallen! Det hände alldeles nyss. Bestämde att jag ska sitta vid bloggen ett tag, sätta in mina senaste bilder.....då..? Fattade inget. Har mannen plötsligt blivit sprallig och påhittig..? Vem annars? Trodde kanske Telia var skyldig, men dom skickar inte nåt till kameror. Jag hittade nämligen prinsessan Viktoria i min kamera! Närbild och allt. bläddrade sen vidare för att se om det fanns något medelande (i en kamera ha ha!?) om vem som skickat bilden, DÅ såg jag den skyldige! Kunde inte låta bli att garva helt ensam!

   

Prinsessan Victoria                                          
        

    

Inte prinsessan Victoria


Som ni nog redan vet, premiärgrillade vi förra helgen. Lyckat och gott! Trots att grill f-n var diir och hade 219 skruvar! På bilden grillar de randiga pojkarna febrilt! Lilla randiga Noa vilar skönt på mosters perfekt rundade mage medan mosterns egen 4-åring ligger och trycker under myggnätet i vagnen, kollad av SIN moster.


Och så förståss små killarna som med ett leende tittar på varandra!



 För 2 veckor sen fick vi äntligen upp "grannskyddet" på altanen. Elias blev shopping dumpad hos mig på fredag, så vi fikade glass och kaffe ute.

Ja, det var den helgen det. Nu verkar solen inte orka lysa mer...

Denna helg ska jag baka mamma-bröd, kanske skära ut 2 kåtor, sy färdigt den ena  under nästa vecka. Jag har en halvfärdig trappark att fixa, men den gör jag till hösten. Konstigt, före varje semester känner jag mig super stressad, måste hinna det o det o det INNAN semestern börjar! Äh..det är nog bara syket som spökar!

Nu ska jag gå och snarka framför tv, det är ju fredag och då måste man vara uppe länge!

ÅÅÅ! Höll på att glömma! I dag, efter jobbet tog jag en låång promenad med jykken! Hela 4,2 km! Gick efter el-ljusspåret ända till Ljungplan! Gick runt där och blev nostalgisk, för där bodde vi i hela 8 år! Husen är nu borta men jag försökte minnas  hur där var, vad vi gjorde mm....blev nästan "upprörd" där!

God kväll på er!  (Bilderna bara tjorvar! Provar o provar fixa, men det GÅÅÅR inte!)

Av doris mikko - 17 juli 2009 08:44

Hu, vad tråkigt det är här på jobbet, nästan inget att göra...allt flyter bra så mina insatser behövs väldigt lite. Sån är min arbetsplats, när det är sommar och många vikarier jobbar....då flyter jobben som smör i solsken!! Märkligt!

Igår kväll hade jag nåra timmar "över"var även ensam hemma, så efter maten hängde jag över köksbordet, velade och funderade....ska jag ta datorn eller tv:n...hm..var väldigt trött också. Så det blev tv:. Kollade Rapport + Nordnytt, sen började något kl 20.00...minns inte vad, jag nickade till och kunde inte följa med i programmet, så före 21.00 låg jag i sängen med min bok! 17 osckså att kvällarna blir såna!

Vänta bara när jag får semester..DÅ är jag pigg!

Äh, nu blev det black out i hjärnan (inget ovanligt) jag ska göra försök att skriva nån kväll, och uppdatera mig på vad ni övriga har sysslat med sista tiden.

Skapa flashcards