Alla inlägg under mars 2009

Av doris mikko - 29 mars 2009 18:20

Min korta helg (- 1 timme) var så här:


Så här blir det efter 2,5 minuters träning....Dagisloppet går på onsdag!


..då var det roligare när vi hittade denna fina lekpark!


en helt otrolig fiffig lekplats helt nära!

 Helgen var inte bara lek, även lite jobb, fast roligt jobb!

Nu fattas bara innehållet.


...nej, jag menade inte älgarna.



Av doris mikko - 22 mars 2009 19:26

Nu tog jag några bilder på det senaste som gjorts här hemma....tja...hade behövt tipps av nå´n, som borde  ha hämtat små lappskor (innan sommaren är här!) Nåja, blommorna är löstagbara.

Lampan fyndade jag för någon vecka sen, rea förståss.

Idag var kvarvarande barnen med familj här på mat, vi var 7 st. och ALLA åt samtidigt, vid samma bord! Det är lyxigt värre!

Nu sitter jag här med en 3-o igen, ensam, för mannen fick samtal från sin chef, och måste rycka ut o jobba igen (han hade kommit hem 2 tim. tidigare från jobb), han hann iaf äta denna gången. Dom har mycket jobb och lite folk!

Jo, surran från byyn, 3-o är TREO!!! Det tar jag på helgerna, för att koppla av, you know, och unisex kläder köper man när man är osäker om babyn är pojke eller flicka. (betyder att alla kan använda).

Törs jag börja med bilderna...svälj...


Blommor på väggen...köpt från Luleå.

och den nya lampan från Buchts....och de svarta mattorna..............

Av doris mikko - 14 mars 2009 16:53

Helt underbart att vara ledig en hel helg! Ja, ja, det är ju mitt eget fel, när jag tackar ja till alla syjobben....men manyy you know, samt liite kul är det också (innan det blir för mycket) Nästa projekt blir iallafall kul! En åkpåse, designad (?) av blivande mamman. Köpte lite passande tillbehör idag, typ knappar mm. Jag har haft lite shoppmani idag, men är nöjd. Såg en resväska på ex-pris, stor och röd var den så jag köpte den, resan är ju redan bokad till Cypern. Innan det var jag och kolla på babykläder.....köpte några söta plagg, med unisex färger (vitt-grönt-turkos-brunt). Konstigt, man kan inte köpa rött-rosa-lila-orange-gul som unisex plagg....Var till leksaksäffären också, hitta lite småkul saker till småbrudarna, ska skicka gammmommopaketet till dem i veckan. Mattor köpte jag också, svarta, 2 stora runda, en låång och en pytte liten till hundmatsunderlägg. Alla från ÖB, inte alls dyrt. Nu sitter jag med en mugg med 3o, så jag kommer i stämmning för pyntandet!

Jag vill ta ner en garderob från vinden, att ha all frotte och gardiner mm. i. Men han som bor här tycker det är onödigt (läs besvärligt) man kan gott ha allt i flyttlådorna, funkar hur bra som helst, tycker han.

Vad enkelt det vore att bo med en likasinnad kvinna....som tycker och tänker likadant som man själv....inte behöva förklara allt ordagrant...ska kanske byta läggning........äsch..jag skojar bara!

Igår hade vi lillemannen här en stund (matinköps orsak) Han sa att nångång, när snön inte finns, vill jag bada, där det finns ankor och man kan kasta stenar.....är det Kätkijärvi han menar? Dit ska jag ta honom en vacker och VARM dag i sommar! Längtar till en lång-varm-solig-ledig-innehållsrik sommar!

Nu är muggen tom! Jag är på G! Nu ska jag börja med nå´t. Har inte hunnit göra nåt trevligt av denna lägenhet ännu, men nu ni!

Av doris mikko - 5 mars 2009 15:42

Sitter här och väntar på att kl. ska bli 16.30, så vi får dra iväg till Coop, köra ut beställningarna (2 st endast...) Det är så roligt så...får mitt scoppingbegär mättat, får tom. betalt!

Annars har jag ännu skitmycket syjobb! Nu har jag mixtrat med mobilen, så jag inte behöver svara på okända nr (ev. ark-kunder asså)

Jag vill ju också hinna njuta av nya lägenheten och VÅREN!

Ovido - Quiz & Flashcards