Alla inlägg den 26 januari 2008

Av doris mikko - 26 januari 2008 20:44

Badankan: den är gul, har 3 små ankbarn, mamman har en grop på ryggen för vatten el dyl. hennes huvud är nu intryckt, som om man sugit ur all luft, har blåst i piphålet men hennes panna blir inte normal.

ja ja, har nu ätit potatis gratäng med rökt lammstek (för salt naturligtvis, fast jag har inte saltat, steken blev saltig av stekningen).

har läst igenom alla kändisars blogg, så nu hännger jag med.

var på arkutställning på dan.  fanns inga sydda av mig. några är så fult sydda så man baxnar, fast det är användningen som är viktig. jag skulle vilja vara en ark-husvagnsmänniska. vore kul att uppfinna ett boende i microform (compactliving). sen tog jag lillgrabben o promenerade till lompis, han sov sött. hälsade på grannen till ambolansbebin. där busade han med 4-åriga tjejen, (om är en tilda-typ.) tills han kröp ihop gråtande för att han drog ut kontakten till en klockradio, trodde kanske att den gick sönder, eller så fick han en liten stöt, han bara grät mamma...mammmmmaaaa...men hade inte fått ont nånstans, bara bajs i blöjan...

på tal om sjuka barn, så har jag en dotter i södern, som har haft på schemat att låta barnen besöka läkarna i stan o gällivare varje gång de kommit hit, tills en jul, när dessa föräldrar upptäckte att det är DYRT att göra läkarbesök en röd dag! sen dess har barnen varit friska här uppe!!

ja alltid lär man sig nåt.

nu ska jag göra kaffe, o hälla lödasgodis i en skål, för lillan är inte här, hon är o super med sin storasyster, som har skickat sin unge o sambo till svär/farmor...gör man så? ja tydligen. hej då alla mina barn o andra!


Ovido - Quiz & Flashcards