Alla inlägg under maj 2009

Av doris mikko - 17 maj 2009 20:54

Nu är röda kappsäcken full, allt rymdes, men behöver säkert inte 50% av detta..men men..Mannen har faktiskt ca 40% mer kläder än jag. Beror kanske kanske på att jag inte har kläder...eller har och har..skrubben är ganska full med mina kläder...MEN dom har krymt!! Fy attan! Vänta bara, jag ska sluta äta helt from NU!  Eller liite kan jag käka. Äsch, nu ska jag sluta mitt nervösa svammel!

Hoppas vädret här hemma håller i sig, jag vill att de som är kvar ska få SOL också.

God natt! Vi hörs eller ses 2 juni (kommer nog sent 1 juni) sen jobba direkt...HEJ DÅ!

Av doris mikko - 16 maj 2009 22:46

Var till byn, lämnade hunden på semesterhemmet. Lilleman var med, hade också systerdotter med dotter med dit. Härligt vår väder, myggfritt! Isen är kvar på sjöarna, men snön har nästan helt försvunnit.

Klippte hela by-skocken (mor-far-lilleman)


Men...är det inte Jonne som står här o plaskar stenar i hinken...?? Var han med oss..? Nyklippt o allt.


Soliga,roliga gammlingar med ett av sina 6 barnbarnsbarn!


På måndag ska vi åka vid 7-tiden på morgonen, planet lyfter 14.30 och gaten stänger 13.30 Hohoooo..har plockat ihop lite till resväskan..inte mycket kläder, men GREJER!! Det är flera laddare-kameror- fulla necesärer-nackkuddar(uppblåsbara)-skor-böcker och Gud vet vad!

Det ska verkligen bli skönt och spännande med en resa till ett nytt land...nog för att Turkiet var helt underbart, det är jag som vill testa nytt.

Nå, jag ser att ni som är kvar här uppe kommer att få toppenväder i några dagar! Bra!

Godnatt!

Av doris mikko - 14 maj 2009 18:06

Jag har inte ro att skriva mycket, men en bild säger mer än ord, eller hur?

Den fina lekparken 40 m från mig, har nu tinat fram!


å så min nya stolthet! Hyllan som är nästan perfekt! Ska sätta upp en mörk bakgrund så småningom. Den heter "Expedit" härstammar från IKEA. Jag tog bort några hyllplan för att få den lite trevligare.


Av doris mikko - 8 maj 2009 19:54

Nu har jag skärpt mig, tror jag. Har läst kameramanualen och testat olika inaställningar. Tycker själv att det verkar vara skarpare bilder.

Sätter in några från vekan.


vår (!) enda lilla blomman vid altanen, taget 3 maj. den är ca 4 cm hög...det ni i södra sverige! Tittade på blomman idag, då var den ihjälfrusen!!


killen har burit fram gammla kvistar och grena...kan vara bra att ha...


en liten trött man i mostrs famn.(tydliga virvlar i håret, det är arvegods från mamma/mostrar/morbror) poor baby.


lille trötte mannens mosters nya fina hår.

Av doris mikko - 2 maj 2009 21:37

En kanon helg med toppen väder, majbrasa och pimpeltävling (utan vinst).

Sätter in bilder speciellt, för barnbarnet L, som har svårt att tro att snö och is finns kvar är uppe! Hon har redan sommarvärme hos sig.

pimpling på sjön

 och gammelmommos gård 1 maj 2009.


Idag, lördag, var det helt underbart varmt (+15-18) soligt också.

Snön tycks smälta(!) i solen....hur ska man klara värmen om 2 veckor??

Ovido - Quiz & Flashcards