Alla inlägg under september 2008

Av doris mikko - 21 september 2008 19:10

Nu hade jag skrivit jätte mycket, skulle sen ta in bilder o vad händer...???JO allt försvann, glömde spara...aaarrrgghhh!


Nå, jag var till byn med lillemannen, döttrar skulle oxo med, men kusinen med stort K, var inte kvar i byn mer....så dom backade ur i sista stund, suck.

Dom vet inte vad dom går miste om! Det är ju jättekul där o toppen väder hade vi. Lilleman är så glad o lycklig där, så man lever på hans lycka. Alla energiska barn borde bo i en by. Där har han varit ute mest hela tiden. Systers hund har varit hans kamrat (en snäll o lekfull en) Skogen har vi varit i, han upptäckte bären, började plocka, så vi hjälptes åt att plocka lingon, (som jag lovade koka sylt av, till honom) Klivit på tak har han gjort (inte de högsta) Gamföräldrarna tycker det blir lite mer livat i stugan, när han kommer.


NU till det svåra: BILDER

Ingen arrangerad bild, dom umgicks hela helgen.

Lek i uppgrävd gammal sand, med trogen vän brevid.


Med Moffa John, Mommo Ebba.

 Och sist, bild på moff-mommo,tagen av Lilleman.

Av doris mikko - 12 september 2008 06:44

Ujujuj..vad stel-seg o sömnig jag är! Så blir det när man är 50+.

Skriver för första gången på jobbet....har ännu 5 min. innan jobbtiden börjar.

Idag åker jag på älgjakt! Ja, jag är bara i skogen,hoppas på bra väder så man får sitta o elda, grilla korv o ÄTA! Vi har ju haft toppen höst väder i veckan. Kommer hem på söndag, för att åter hinna till denna plats (jobbet alltså).

Oj, 2 min. kvar av min egen tid....Jag har inte orkat öppna datorn hemma denna vecka. Hej då!

Av doris mikko - 6 september 2008 20:53

Det är mörkt ute nu...känns så vemodigt, som att det bara är på sommaren man lever. Det är väl ledigheten. Varje år tror jag att denna sommar blir fantastisk! Sol, värme,spänning,roliga resor,grilla,vila,uuuumgååås...men tiden går blixtsnabbt och inte hann man mycket. Suck suck. Men nästa!

Lyssnar på radio på nätet, tyvärr bara sport just nu, men ibland är det bra program. Konstigt, så fort jag börjar skriva här så blir det tomt i bollen! Har så många saker jag vill skriva men jag minns inte vad.

 Jag har varit på Marknaden igår och idag. Igår med Lilleman, som jag först hämtade från Bullerbyn, sen ut i skogen med hunden. Han är som uppvuxen i skogen, springer, kan följa stigar och vill gå lååångt.

Ja, sen drog vi till Marknaden. Vi köpte kola och liite annan godis. Sen ville han ha en ballong och valde en stor Kitty modell. Han blev så lycklig och glad, promenerade så stolt med den, hade bara ögon för sin ballong, så jag blev alldeles gråtfärdig (upprörd, som en del kallar det)

Idag var jag ensam där. Hittade inget åt mig, bara lite kul att skicka till södrasverige.

Denna vecka, som jag skulle göra såå mycket, har jag inte gjort nå´t! Urk, fattar inte hur jag blivit så´n...Har varken tittat på Tv eller öppnat datan (förrän i kväll) jo, på torsdag gjorde jag en jultidnings beställning, för söder-flickorna säljer iår (adress: www.brafo.se). ååå..är det såå man gör länkar! Det visste jag inte! www.brafo.se   (heheeeeheee, jag gjode det igen!)

Men ååååå vad jag längtar till:


den skööna stranden o solen!


Man skulle aldrig ha åkt till solen, då längtar man bara dit igen!

Första resan känndes sådär, men den andra (2 veckor) den var helt underbar, totalt avslappnad, härlig sol hela tiden, fint hotell, bra mat, ja allt var super! Ja....får väl sy ihop en resa igen!

Nu är det dags att:

  •  sluta skriva
  • borsta tänder
  • pissata hunden
  • gå i säng
  • läsa nå´n sida i boken
  • zzzzzzz.....
Ovido - Quiz & Flashcards