Alla inlägg under oktober 2010

Av doris mikko - 2 oktober 2010 12:16

Kaffe med grädde är min nya passion! Undrar vad doktorn säger om det på måndag...hmm..han ville ju prata om motion, rökning, kost och VIKT!! Gaah! Men jag är ju 50 + och gör som jag vill...eller..

Nu drack jag iaf upp mitt kaffe med grädde.

Nyss ringde en gammal (betoning på gammal) vän, hon har nyligen blivit änka och undrade varför jag inte hälsar på....ja, det undrar jag också! Hon är en av få människor som jag kan prata öppet med och som förstår det mesta. Snart måste jag göra ett besök hos henne.

Om nån timme ska jag och hunden åka till älgjaktsbyn, se en teater kl 18, ("På finska heter det kaipaus", sen en tur till skogen på söndag.

Om ett par veckor får jag kärt besök! Hu vad kul! Dotter med döttrar kommer en sväng på höstlovet. Dom bor långt bort men när vi träffas känns det som om vi träffades igår....  

Några bilder av mina andra beroende framkallande motiv:

 ......jaha....bilder var det...hur var det nu...  

 

    Utflykt en vacker höstdag! (jaha, bilderna kom inte i rätt ordning)

  ....småkillarna fick tillslut också hoppa i badet..   avundsjuka gossar!   Hej broder!  Noa och Malte disskuterar livet.   ...utflykten igen, med småplättar, sugrörschoklad, minimachmallows och varm(kall)korv   Elias hade brottom att äntligen, efter 15 minuters lek, få fika!

Antalaya 2008....det var såå himmla härligt och jag njöt varenda minut de 2 veckor vi var där......vill igen!!  

Ovido - Quiz & Flashcards