Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Min trädgård

Av doris mikko - 17 juni 2009 20:36

Min trädgård har vuxit, till tre krukor! Alldeles lagom för en som fantiserar om mycket, men inte kommer sig för att åtgärda allt. Ska så småningom ha lite växter som kommer varje år (perenna). Inte stort, det ids jag inte, bara lite ögongodis. Hoppas dom inte fryser ihjäl bara, det har varit kring +-0 förra natten.....

Förra helgen var studenttagnings helg. Jag hade väldigt roligt, med färdig dukad fika (systern överraskade!) när jag kom efter jobbet, gäster fanns redan och fler kom! Kändes som en gammeldags byhelg, med avslappat umgänge, folk huller om buller. Hela helgen gick i den andan, spontana ryck, inget planerat! Mycket trevligt!

Nu bild på min nya trädgård!!


men ojojojdåå...det där är inte trädgården, det är ju noa!


mäh...fel igen!! det här är lekdräkten elias har i byn när det är så varmt som +8 grader


jaah! däär var den! dom ser liite frusna ut, trots + graderna ute!!

 
 
Sofie

Sofie

17 juni 2009 21:51

alltid när vi åker förbi på väg till dagis pekar adrian och ropar:

- där bor elias mommo! men jag har en egen mommo...

http://annikasofie.blogg.se

 
Ingen bild

elias mommo

18 juni 2009 13:05

ja, den grabben den grabben! jag tror han o jag är själsfränder...!

 
Ingen bild

Katja

18 juni 2009 23:11

Har du tänkt åka ner hit i sommar? Vi kommer nog med bil, men sam drar nog hem efter nån dag typ, och vi får ta det förhatliga tåget... Tänkte att du kanske skulle hänga med... Eller så bilar vi ner i din nya bil!!...

 
Ingen bild

Katja

19 juni 2009 17:30

Ja, jag tänkte din fantasibil.... För du skulle väl aldrig våga köra ner ändå? Än mindre åka med mig.. ha ha... Men tåg kan vi åka! Jag hatar att åka själv med barnen. Jo, tänkte om du kan sy ett överdrag att dra över våra trädgårdsmöbler? Är så less på torka fågelskit... Nåt hyfsat vädertåligt tyg. Vi betalar förståss...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av doris mikko - 4 december 2011 18:26

Den här bilden tycker jag inte ska vara på FB, därför krånglade jag in den på min bloggsida som jag besöker varje år...Den verkar också ha gjorts om så det är krångligt krångligt...eller är det jag som tappat minnet...           60-år...

Av doris mikko - 12 december 2010 17:55

Om man skriver stort så behöver man inte skriva så mycket. Idag hade jag två barnbarns pojkar här. Det gick hur bra som helst, den lille har inte varit ensam hos mig  mer än en gång tidigare, så hans mor ville träna honom (sig själv tror jag iaf) ...

Av doris mikko - 2 oktober 2010 12:16

Kaffe med grädde är min nya passion! Undrar vad doktorn säger om det på måndag...hmm..han ville ju prata om motion, rökning, kost och VIKT!! Gaah! Men jag är ju 50 + och gör som jag vill...eller.. Nu drack jag iaf upp mitt kaffe med grädde. Nyss ...

Av doris mikko - 25 september 2010 19:46

Äter lever med bacon och gräddsås, helt underbart gott! Jag har ätit lågkolhydratiskt i ca två veckor nu, tack vare döttrarna som började med detta! Vikten tror jag inte har minskat men jag känner mig inte uppsvälld och gasig som tidigare. Lätt var d...

Av doris mikko - 12 april 2010 21:15

Fantasin och orken tryter just nu (har kämpat med e-legitimationen i ca 1 timm utan att lyckas få  den att funka) så jag sätter in lite färska bilder på ljuvliga saker! Liv är Noas stora stöd i livet..   Se vilken vacker flicka farmor har!!   mi...

Ovido - Quiz & Flashcards