Alla inlägg den 19 juni 2009

Av doris mikko - 19 juni 2009 22:08

Det är inte ofta jag är i stan (hemma) en midsommar. Men vi har inga speciella traditioner, ja åkt till Siikavuopio har vi ju gjort ett antal ggr eller gjort grillförsök i byn nån kall midsommar....att vara ledig hemma tre dagar känns helt OK!  Största orsaken att stanna i stan var att systern min skulle tillbringa helgen här. Igår kväll kom hon promenerandes med sin lillis, vi fikade och snackade lite om att kanske göra nåt tillsammans... men ikväll drar hon hem, hennes uppdrag var slutförd. Hon var bebisitter när dottern flyttade upp på stan.

Så nu kanske mina planer ändras, jag frågade lille Noa om han vill träffa sina gammelmorföräldrar och det ville han! Kusin Elias är i farmoderns stuga i Parakka, så honom får man träffa på måndag, när jag ska hämta från dagis (ti, torsdag med).Söndag gör vi en dagstur till byn, där också sonen med sambo gör blixtvisit! Alltså stor släktträff!

Denna midsommarafton har jag äntligen fått hjälp med köp av vindskydds skivor, sen  skruvade jag up dem samt oljade lite av altanen. Vindskyddet på ena sidan känns perfekt, andra ser liite ynklig ut...ska nog köpa en till bit, ev. en låg av samma modell...

Bild på arbetet::::::

ser lite bökigt ut på grannsidan.....just där jag vill ha mer vindskydd...



dessa sittpottor är mycket användbara!!


kanbaraintelåtabli bild!

Ovido - Quiz & Flashcards