Direktlänk till inlägg 4 maj 2008

Hit o dit

Av doris mikko - 4 maj 2008 15:38

Mitt nya hälsosamma liv, jag har slutat glo på dumburken! Alla knäppa såpor o alla andra sinnesrubbade sk. program får vara för min del!

Har istället skaffat en grön oas där tv:n var. Sover mycket bättre nu, när jag kan andas in det grööna skööna! Prova!

Har sen i vintras skurat ur (så ilskan o svettet=son) lackat-burit in-raffsat i skåp-lådor-förråd-irrat runt stan(o norrbotten) med grejer hit o dit, nu KANSKE det blir lungt ett tag.(fast en morsa ställer ju ändå upp, i vått o torrt, vad det än gäller)

En sak har jag lovat mig själv: att aldrig mer skaffa ungar! Räcker med fyra som irrar runt i livet! Nå, hoppas alla är o blir lyckliga, fast man ibland vill ge dem smisk på rumpan....förlåt, men så känns det.

Äntligen, efter 12 veckor har jag fått mina brillor! Såg sen att märket var Peak Perf...! Inte konstigt dom gick på 8700! Dom var bra iaf. Har haft dom på stan, snubbla bara två ggr i Intersport trappan o krocka bara en gång med kundvagn på Coop. Nu behöver jag inte dra fram brillor så fort jag läser nåt. Skönt. Fast jag använder mina läsisar åxå.

Solresan är om 10 dagar! 14 maj,  kl 20.30 lyfter vi från Luleå (åter 28 maj ca 19.30) Idag började jag längta efter resan. Tidigare mådde jag så konstigt, trött o eländig o mycket runt om känndes kaotiskt, så jag bävade att resa bort. Så känns det inte nu, världen har slutat snurra runt, o då kan jag koppla av. Ska bara fylla frysarna, så ev.hungriga med nyckel kan hitta mat.

  Idag REGNAR det! Inte snö utan vatten! Ser ut som senhöst, med lite snö o gråväder, löven har fallit...Såg sommaraktiga bilder från söder, ser ju läskigt hemskt o härligt ut, med sööta damen i solskenet! Men jag är rädd, att när det börjar blomma här så ssswwwiiiipppp så är det slut på sommaren. Därför gillar jag nästan våren bäst, då ligger sol-semester framför en ännu, man kan fantisera om en kanonsommar då man reser-badar-njuter-träffar folk-har jättekul, sen blir det ju aldrig så men men....

Idag sa han det igen! Lilleman. Han kröp upp i famnen i 2 sekunder o sa: ja äskar dig!! Sen for han ner på golvet igen.....så var den gosestunden över, men det räcker låångt!

   Vi ses när soolen stiiger - vi sees när blommorna slååår uut...det är ju dax snart, med denna fart på tiden är det inte länge kvar tills de små damerna dyker upp. Det känns ändå inte som så längesen de var här.Har tagit fram kort o kuvär o "present" o frimärke till en blivande 8-åring, så jag inte glömmer, det vore fasansfullt!Jag har inte lyckats uppfylla mitt nyårslöfte, att flytta till lämpligare bostad, men jag fortsätter sökandet, nu har även mannen blivit liite intresserad av det (kanske för att även sonen ibland behöver bo här..?) Så hoppet finns.

Nästa helg (9-10-11/5) kör jag hunden till Närvä Resort, för rekreation i 3 veckor. Skulle vilja krilla då...surran..hohoo? Här vill ingen grilla med mig. Jag jobbar igen 2 juni, fast jag har ju 5-veckors lotto inne.

Vad mer...har tömmt innehållet i hjärnan nu med svammel o annat.

-Nu tar jag adjö för denna gång, ska titta in här oftare än tidigare.


 
 
Ingen bild

surran

4 maj 2008 20:36

jo, krilla vore gott, om vädret tilllåter då (3 L ?) vi krilla på hmm torsdag var det, Lisa grillmästaren var kock, hamburgare o kottletter...

 
Ingen bild

Katja

4 maj 2008 21:21

Jaha, vart har du hivat tv:n då? Jo, jag gillar oxå våren bäst. Nu är det som vackrast, vitsippor och ljusgröna träd, lagom varmt, och hela sommaren framför sig!
Idag har vi haft shorts hela bunten, fast ellen måste ha mössa, för hon fryser om håret...

 
Ingen bild

NIna

6 maj 2008 12:39

Du har väl satt teven i sovrummet bara..
Kom ihåg att man måste få göra sina val o misstag själv..det hjälkper inte att smiska på rumpan......

 
Ingen bild

domi

8 maj 2008 19:05

nä, smisk hjälper inte, men man kan VILJA göra der......du vet människans urinstinkt: att ta till våld!

 
Ingen bild

domi

8 maj 2008 19:07

ooo..glömde berätta var tv:n är...den är hos minsta dottern!

 
Ingen bild

peka

9 maj 2008 16:52

antingen så har du alzaimers eller så är det jag.. för jag har väl inte snott din tv...!

 
Ingen bild

Nina

10 maj 2008 11:55

Minsta dotter på längden antagligen...... = Eve

 
eve

eve

11 maj 2008 14:45

Tänkte oxå skriva att jag är ju inte minst! Men kom ganska snabbt på att jag visst är minst, Peka är bara yngst..

http://www.nueva.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av doris mikko - 4 december 2011 18:26

Den här bilden tycker jag inte ska vara på FB, därför krånglade jag in den på min bloggsida som jag besöker varje år...Den verkar också ha gjorts om så det är krångligt krångligt...eller är det jag som tappat minnet...           60-år...

Av doris mikko - 12 december 2010 17:55

Om man skriver stort så behöver man inte skriva så mycket. Idag hade jag två barnbarns pojkar här. Det gick hur bra som helst, den lille har inte varit ensam hos mig  mer än en gång tidigare, så hans mor ville träna honom (sig själv tror jag iaf) ...

Av doris mikko - 2 oktober 2010 12:16

Kaffe med grädde är min nya passion! Undrar vad doktorn säger om det på måndag...hmm..han ville ju prata om motion, rökning, kost och VIKT!! Gaah! Men jag är ju 50 + och gör som jag vill...eller.. Nu drack jag iaf upp mitt kaffe med grädde. Nyss ...

Av doris mikko - 25 september 2010 19:46

Äter lever med bacon och gräddsås, helt underbart gott! Jag har ätit lågkolhydratiskt i ca två veckor nu, tack vare döttrarna som började med detta! Vikten tror jag inte har minskat men jag känner mig inte uppsvälld och gasig som tidigare. Lätt var d...

Av doris mikko - 12 april 2010 21:15

Fantasin och orken tryter just nu (har kämpat med e-legitimationen i ca 1 timm utan att lyckas få  den att funka) så jag sätter in lite färska bilder på ljuvliga saker! Liv är Noas stora stöd i livet..   Se vilken vacker flicka farmor har!!   mi...

Ovido - Quiz & Flashcards