Alla inlägg den 16 februari 2008

Av doris mikko - 16 februari 2008 16:03

Känner mig lite halvsjuk, som om både magsjuka o influensa ligger på "stand by", lite sveda i halsen o såhosta o liiite magbesvär. Äh, det är ju bara att inte tänka på det så är man inte sjuk. Ta 2 alvedon med jämna mellanrum så håller man sig på benen.Så gör jag.

Börjar bli semester nödig = laata sig asså.

Varit på marknad med 3:an o 4:an + lilleman förståss. Köpte mörklila (!) lovikka garn till en mössa åt mig, ull/nåt sockar till mig o 4:an,och en finsk tjock korv förståss!

Elias o Ellen fick en gul t-shirt med PIPPI! Ska skicka Ellens snart.

Väl hemma klippte jag till varsin rosa-vit kamoflage halsduk åt 3:an o lillemannen.

IGÅR var jag hos optikern! Är väldigt less på att inte kunna läsa utan billiga läsglasögon, dels blir dom dimmiga efter nån månad, sen är det jobbigt att växla.  fick hem 5 p. att prova (från 1900-2988 kr). Jag måste ha progressiva, alltså både läs o långsyn, det kostar pengar det, typ från 7000 kr! Sen ska jag ha ett par enbart för läsning, kan ju inte ligga o läsa med dyra saker i sängen, jag somnar ju efter 1,5 sidor o sover med glasögonen på. Har fått gropar i sidan på skallen redan!

lilleman blev lämnad här, dom skulle å äta nå skräpmat. Nu ville han bada i runda bunken, hanpratar o hörs hela tiden, så jag kan sitta o skriva här.

Igår var mannen o jag oxo å åt skräpmat, lövbit med 3 kg strips! Det var andra gången i år.

Imorron måste jag gå o sy igen, en trapp-ark till Jakt o Fiske, har redan köpt 11 + 11 m tyg. Sen vill jag inte mer denna säsongen, vill viiila  o dega helgerna....fast det är ju det där med pengar....

Nu kom mamman o mostern till ungen. ÅÅÅ, jag fick 2 Triss av mamman!! Ska öppna dem om typ ...nån dag, dom ska ju mooogna först. Det är så man får stora pengar...har nog ännu inte orkat mognata dom länge nog.

4:an säger plötsligt att hon kan diska o gå ut med hunden..? vad är det frågan om ? Frågade dem: vad har ni gjort? Iiinget sa dom.....

Aha- nuuu kom det fram....dom vill ut o supa o lämna ungen här över natten, pappan jobbar natt! Han ska tydligen hämta ungen efter 7 på morgonen, när han kommer från nattjobbet.

Jaja..jag får väl offra mig, vad gör man inte för alkoholen!

Hepp hepp, då kanske jag kommer upp tiiidigt till min sy atelje´.

Har för övrigt börjat få väldigt svårt o komma upp på mornarna, så jag har börjat ha väckarklockan på fönsterbänken, det funkar!

ja ja det var den helgen det, o nästa blir det Luleå, men helgen efter det ska jag gå under jorden, ha en säng o en tv o bara bloppa!


-Om ni följt den stora omröstningen, så ser ni att :Ducha varannan onsdag är BÄST! Hela 577 röster- 100% på varannan onsdag!

Hejdååååå


Ovido - Quiz & Flashcards