Alla inlägg den 11 februari 2008

Av doris mikko - 11 februari 2008 20:38

Helgen gick i rekordfart som vanligt. Var till landet med lilleman, besökte gammoster (jääda) som han gillar skarpt! Träffade min bror m. fam (svärmor-far) dom var på mat hos mor/far. lilleman ville inte träffa dom, han var trött o kanske lite sjuk, så han gick o la sig o somnade, efter att han fått lite lödasgodis i form av 4 små kexchoklad.

Tänkte ta en fin bastubild av honom, uppe på sittbänken...men glömde kameran inomhus,, voj voj. - Ja, det var en bra helg, han fick springa lite in o ut, hålla på med hundarna o träffa jääda förståss. Hopp i sängarna som slutligen gav näsblod ingick oxo. han diggar vinter, plumsar i snö, älskar o åka snöplog. Hoppas vi är vänner när han blir stor oxå!

tänk om tjejerna kunde vara en helg med mig, bara sådär, så dom får lite goda (?) minnen av sin mommo. Jag var själv bara 7 år när min mommo dog, men minns henne starkt ändå. Inte för att hon lekte med mig eller så, hon bara var. Jag tvingade väl mig till o få sova hos henne, minns att hon ibland lurade mig hem. Hon bodde en tid med sin son o sonhustru o deras lilla bebis, så en gång sa hon: du måste nog gå hem nu, för systern ska komma o titta på bebisen, o är du här så tror hon att du oxo är hennes barn o kanske ger en spruta till dig oxo. Jag gick hem. Där ser man varifrån "skrämuppfostran" kommer ifrån! (KROKODIIIL)

Klippte mor (japp, spegel i handen) som tack kammade hon min hund, så all löshår försvann.

Har fått en ny mobil på jobbet (hade fast tele förr) en avanserad typ, MEN med endast ett fåtal mesiga ringsignaler! Vet att man kan "beställa" signaler...men hur?? Help mee..Kan INTE själv o inte hjälp  per data heller, måste få hjälp alive!

Bläh, åt en semla igen, P-vaaras, (3:e för säsongen), inte såå god, för mycket mandelgegga. Storhedens var bäst!

Nästa helg är jag bara hemma, en avstress helg, en sväng på marknaden förståss. Helgen därpå blir det Luleå...för sista gången ? kanske köra upp ett släp...gulp..få se, måste man vända efter vägen...? nä, tror inte det. Då kan jag nog köra ett släp! Hmm hmm...nu kommer jag inte ihåg mer, är inte riktigt på skriv humör. Vi hörs!

PS Var är Marias blogg??DS

Ovido - Quiz & Flashcards