Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

Helt nytt år!

Av doris mikko - 1 januari 2009 15:03

Jaha..nu har vi ett helt nytt år framför oss. Jag önskar alla ett riktigt bra år!

Igår var vi och sköt egna (Sams) raketer vid 22-tiden, sen drog vi på stan, där det skulle vara live musik vid Folkets Hus. Det slutade precis när vi kom dit. Så vi gick in på Ferrum, satt i skinfotöljerna i foa´jen och fikade och väntade in 12-slaget. Fyrverkerierna var inte så himmla många iår, ganska bra det. Nu finns ju en lag i kommunen, att bara skjuta raketer mellan 21-01. Många respekterade det faktiskt, så det har varit rätt lungt på den fronten.

Sonen med sambo, for precis iväg hemmåt, resten är hos min yngsta dotter nu och mannen på sitt jobb, så med andra ord är det helt lungt här!

Imorgon är planen att åka till byn, stanna en natt, för familjen far ju hem på måndag, 13.50 tåget.

Snart snart är det pack och flytt dags! Ser mest framemot att få RENSA rensa rensa! Guud vad skönt det blir att tömma lite här och där. I min ålder börjar man inse att saker egentligen inte har så stor betydelse...

GOD FORTSÄTTNING!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av doris mikko - 4 december 2011 18:26

Den här bilden tycker jag inte ska vara på FB, därför krånglade jag in den på min bloggsida som jag besöker varje år...Den verkar också ha gjorts om så det är krångligt krångligt...eller är det jag som tappat minnet...           60-år...

Av doris mikko - 12 december 2010 17:55

Om man skriver stort så behöver man inte skriva så mycket. Idag hade jag två barnbarns pojkar här. Det gick hur bra som helst, den lille har inte varit ensam hos mig  mer än en gång tidigare, så hans mor ville träna honom (sig själv tror jag iaf) ...

Av doris mikko - 2 oktober 2010 12:16

Kaffe med grädde är min nya passion! Undrar vad doktorn säger om det på måndag...hmm..han ville ju prata om motion, rökning, kost och VIKT!! Gaah! Men jag är ju 50 + och gör som jag vill...eller.. Nu drack jag iaf upp mitt kaffe med grädde. Nyss ...

Av doris mikko - 25 september 2010 19:46

Äter lever med bacon och gräddsås, helt underbart gott! Jag har ätit lågkolhydratiskt i ca två veckor nu, tack vare döttrarna som började med detta! Vikten tror jag inte har minskat men jag känner mig inte uppsvälld och gasig som tidigare. Lätt var d...

Av doris mikko - 12 april 2010 21:15

Fantasin och orken tryter just nu (har kämpat med e-legitimationen i ca 1 timm utan att lyckas få  den att funka) så jag sätter in lite färska bilder på ljuvliga saker! Liv är Noas stora stöd i livet..   Se vilken vacker flicka farmor har!!   mi...

Ovido - Quiz & Flashcards