Alla inlägg den 29 juli 2008

Av doris mikko - 29 juli 2008 11:32

Ja, äntligen är den här! Alla (nästan) stackrare har börjat jobba igen, iaf på mitt jobb. Tycker synd om dom.

Ikväll reser jag på saitseeing i Sverige. Just den typ av resa jag vill ha.

Åka bil o tåg, se olika platser, fantisera om folket som bor där, vad dom sysslar med osv. Det gör jag på tåget med, tittar, lyssnar o fantiserar om människorna. även på toa kan jag svepas in i fantasier eller det kanske kallas dagdrömmar, iblan glömmer jag bort tid o rum, "vaknar" upp o vet inte hur länge jag suttit där.

Nu kom posten....äsch, inget av intresse.

Min lilla lillan ställer upp som vikarie för mig, medans jag reser, har ju tendens o få ångest när jag inte kan vara till hjälp när nå´t är på gång, som nu en flyttning. Hon är ledig en hel vecka, tack o lov!

Mannen har oxo problem. Hunden är (har varit) lite krasslig, hostat-fräst-harklat efter fjällturen förra helgen, kanske bara förkylning, för nu börjar hon piggna till. Han var orolig för att inte kunna åka o fiska medans jag (JAG igen!) är borta. Verkar iaf som att hunden måste ut i skogen, semesterhemmet kunde inte ha henne där nu, dom skulle utomlands nån dag.

Har packat det lilla jag behöver, finns ju REOR där i landet. Fast vad ska jag med nya kläder till...använder inte de jag har heller.

-Jag har varit med lilleman i byn i 3 nätter. Han är lättsam nuförtiden, kan vara ute själv, var inte så brydd om myggen heller. Sov utan blöja alla nätterna, jag vaknade varje morgon av att han satt på pottan vid sängen, o kissa-bajsa.

Men igår kväll, efter att fadern hämtat honom, fick han åka till akuten o klistra ihop huvudet!! Han ramlade från snurr-datastolen hos mig, blödde liten stund, sen verkade det bra. Hemma efter ducshen, blödde det mer, så dom for till läkaren o tejpade ihop ca 1.5 cm  sår. Hoja hojja.

Nä, nu ska jag börja agera. Köra yoghurtar till lillan, som ska mata lilleman med dem, jag glömde ta med dom till byn nämligen.

Ovido - Quiz & Flashcards