Alla inlägg den 17 juli 2008

Av doris mikko - 17 juli 2008 19:21

Dags snart för min årliga semester! Den är bäst precis innan den börjar, för det går så fort så fort.

Igår har jag bokat biljett till S-vall, t.o.r 1556 kr. Kollade på skoj samma resa, men till G-borg o hör o häpna..det var 41 kr billigare! Fattar inte logiken i biljettpriserna. Nå skit i det. Reser tisdag 29, på kvällen, framme 7.30 följande morgon. Sen på fredag 1 augusti (finessen med resan) åker sonen-sambon o jag till G-borg med bil! Hennes syster bor där, vilken tur asså! måndag, 4 aug. är det tänkt att vi bilar mot S-vall igen o slutligen åker jag norrut torsdag 7/8. Blir nog en härlig mix resa, jag äälskar åka tåg o bil, då ser man så mycket efter vägen.min sambo hade följt med på resan, men han har polska fiskare just den helgen, som han ska ta upp till fjällen o fiska lax.

När jag jobbat färdigt ska jag först till byn, vara där till måndag hade jag tänkt. jag tar med lilleman för nu är det dags igen för flyttkarusellen, då hinner dom rensa-packa-mm. Synd att min resa infaller just vid själva flytten, hade velat vara till mer hjälp då. Så är det ju kdo-marknad oxo, det är kuul! Speciellt när vädret är bra o det såg jag att dom lovat nu, ska bli mycket varmt från mitten av nästa vecka, precis till min semester.

idag fick jag äran att hämta lilleman från hans sommardagis, det är alltid kul, sen åt vi middag o sen kolla vi mumin o babar. jag somnade nog i soffan, för jag vaknade med ett ryck när lilleman ropade: HÖÖR DU MIG??

antagligen hade han pratat till mig en stund utan att jag reagerat. hans far har nyligen hämtat honom, så nu sitter jag här..bara en liiiten stund. har inte ens kollat övriga bloggar än!

på jobbet är vi så få så de som jobbar får flänga överallt för att allt ska flyta på. har ännu 4 av 6,riktigt tunga jobb dagar..man stupar väl i sin hall sista fredagen-precis som det ska vara, annars märken man ju inte att man är ledig. jag hinner ju som vanlit vinna stora pengar under de 4 lediga veckorna..........

stolfyndet kommer från anrika o berömda o dyyyra affärskedjan cc.(mattan är från ladan)

nu ska jag se vad alla andra skrivit. hejdåå till vi ses!    *0*

Ovido - Quiz & Flashcards