Direktlänk till inlägg 17 december 2007

Japp

Av doris mikko - 17 december 2007 18:56

nu är det bara golvskurning-ombäddningoch köttbullarna kvar av mitt projekt. Känner mig ytterst nöjd. Körde 2 omgångar till tippen, fick även med 32 kilos dataskärmen (så väger den sa tippengubben) helt ensam! Jag pusta o stånka o svettades, men hade bestämt att bli klar idag. Så nu har vi burit ner ett lass grejer till det nytömda förrådet....ekorrhjulet snurrar på!

Har bara 1 julklapp kvar att hitta, det är till vuxna sonen...han e svår han...tänkte på ett självuppblåsande liggunderlag, men det köpte han i höstas, tror jag iaf. Tipps???? Till damerna har jag funnit en mycket finurlig klapp, den kommer förhoppningsvis att vara till hjälp för mig själv...hihihiii.

Imorron gör jag köttbullarna typ 2,5 kg ommärkt köttfärs. Mannen köpte en hel fileád lax idag, gravade ena sidan, mums, jag ääälskar salt lax.

Imorron kommer oxo Luleålaiset med katter o datorer o VÄSKOR! Ska plpcka upp dem på tågstationen.

EFTERLYSNING: Finns det n´ån som åker till min by iveckan, o kan ta med en gullig-smal-äktarasig hund??

Nä, såpan väntar, ska ta golven, har faktiskt inte överstädat denna gången (energin gick på tippen) bara typ fredagsstäd.

-Nu har jag en lampa vid datan, då kan alla ha den färg dom vill på sin blogg!

Gud vare med er alla!!!

 
 
Ingen bild

Katja

17 december 2007 21:47

Den där toaringen du köpte till elias, är den hos dig? Om inte, kan du fixa dit den, då lilla fröken vägrar kissa utan ring. Säkert vill hon inte kissa där öht. men det är en annan femma...

 
Ingen bild

hund- taxi

18 december 2007 21:43

Det går en skjuts till bun, säkert sent på fredag kväll...vi är tre vuxna en tolv- åring- vet inte än om 17 o 20 åringen åker med oss, el kanske dom åker på lördag m deras stora suster! Så hunden kankse får plats...vi kör med gröna forden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av doris mikko - 4 december 2011 18:26

Den här bilden tycker jag inte ska vara på FB, därför krånglade jag in den på min bloggsida som jag besöker varje år...Den verkar också ha gjorts om så det är krångligt krångligt...eller är det jag som tappat minnet...           60-år...

Av doris mikko - 12 december 2010 17:55

Om man skriver stort så behöver man inte skriva så mycket. Idag hade jag två barnbarns pojkar här. Det gick hur bra som helst, den lille har inte varit ensam hos mig  mer än en gång tidigare, så hans mor ville träna honom (sig själv tror jag iaf) ...

Av doris mikko - 2 oktober 2010 12:16

Kaffe med grädde är min nya passion! Undrar vad doktorn säger om det på måndag...hmm..han ville ju prata om motion, rökning, kost och VIKT!! Gaah! Men jag är ju 50 + och gör som jag vill...eller.. Nu drack jag iaf upp mitt kaffe med grädde. Nyss ...

Av doris mikko - 25 september 2010 19:46

Äter lever med bacon och gräddsås, helt underbart gott! Jag har ätit lågkolhydratiskt i ca två veckor nu, tack vare döttrarna som började med detta! Vikten tror jag inte har minskat men jag känner mig inte uppsvälld och gasig som tidigare. Lätt var d...

Av doris mikko - 12 april 2010 21:15

Fantasin och orken tryter just nu (har kämpat med e-legitimationen i ca 1 timm utan att lyckas få  den att funka) så jag sätter in lite färska bilder på ljuvliga saker! Liv är Noas stora stöd i livet..   Se vilken vacker flicka farmor har!!   mi...

Ovido - Quiz & Flashcards