Alla inlägg den 15 december 2007

Av doris mikko - 15 december 2007 22:02

Jah..då var man beroende av bloggning, redan tredje gången!

Tänkte gå o lägga mig...men kunde inte låta bli att kolla in här...förbaskat oxo.

Ja ja. Jag har iaf varit duktig idag, har först varit o handlat de sista?julklapparna, lite mat till julen,med, ringt min gammla mor,sen har jag rensat-rensat-rensat! Fick ihop som ett mindre flyttlass! Köksskåpet med div. papper är nästan tomt, skräp lådorna (som finns i alla kök) blev även det tomt, sen skrubben med saker från jordens begynnelse (oherreguuud) nu ser man faktiskt hyllorna där. Har tom rensat mina pinnar o träbitar OCH min elkabel-lampsladd låda (hemlig samlar mani).

Nu är bara lilla källarförådet med massor av saker kvar. Den tar jag i morron, måndagen är vikt för tippen (om ingen bybo kommer o tar allt). Kanske-kanske jag hinner göra en julstädning efter det, för på torsdag gäller det att ha fint, då kommer södrasverige familjen, sen är det fina ett minne blott.

Vad mer.....hör att gubben kör eltandborsten,ska väl oxo göra det snart. man piggnar till när man är igång med rensning o sånt, det är månader sen sist jag orkat vara vaken så här sent, man får väl nå adrelanin kick. Himmla härligt o vara ledig på måndag, känns som att jag aldrig behöver jobba mer, man är inte bortskämd med ledighet inte, jag travar i samma rutor, dag in dag ut, var det menat att livet skulle vara så..? Jag skulle vilja vara egen, bestämma själv, inte jämt göra vad andra (arb.givaren)vill. Men jag vinner nog massa pengar en vacker dag, då ni!!

Äsch, nu ska jag lägga mig!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards