Direktlänk till inlägg 13 december 2007

Rensning!

Av doris mikko - 13 december 2007 20:14

Idag, efter jobb o hundpromenad o matlagning (blev "bara" champinjonsoppa-mums) började jag rensa i bokhyllan! Har plötsligt insett att man inte kan spara ALLA böcker...har även kvar alla skitböcker o halvlästa o märkliga, sen urminnes tider. Plats tar dom, men nu är typ 70% på väg till tippen! Tippen ja, har tagit ledigt nästa måndag bara för tippens skull. Ska rensa lite fler ställen, som förråd-garderob (klar) skrotskrubben där jag har min pinn-käpp samling. Jag har en böjelse för pinnar odyl, har en samling bakom hyllan på jobbet åxå. Tänker alltid att såna är bra att ha. Till vad..? Tja...spjäla upp slokande blommor tex. Nå, tippen blir det, måste få lite utrymme i microlägenheten (3 rum o minimini kök) Tom undersängarna är proppade med div. lådor som inehåller bla.UTFLYTTADE döttrars kläder o väskor. Väskor o finns det gott om, under sängen, i förådet, i hallskrubben, kan öppna en retroväskbutik.

Jaha...vad mer...jo nyss fick jag höra två söta flick röster på den riktiga telefonen, det var tjejbarnbarnen! Det är uppfriskande att småprada med dem, nåja, den lilla säger inte så mycket, hon nickar eller skakar på huvudet vid frågor, fast hon kan prata.Den älsta har kunnat telefonprata sen hon var i 2-årsåldern, o mittimellanbruden, hon med den härliga wiskyrösten, brukar inte ha tid o prata så ofta

 Om nån dag är dom här, det är därför jag kommer igång med rensningen! Dom brukar vara här typ 2 ggr/år, o då har jag som en blåslampa i ändan o får massor gjort, annars gör jag allting i mårrån!

Jag har en tjejkväll (ensam) nu, min gubbe jobbar kväll, kör turister med skoter lite hit o dit, emellanåt är det skönt att vara ensam hemma.

-Nä, nu ska jag dra mig mot sängen, min älskade väkkis ringer 04.30

 
 
evelina

evelina

13 december 2007 21:05

Åhh, tippen.. Vi har oxå några saker som borde åka dit... Tur att jag inte bor hemma när Katja ska komma, du blir lite lätt agressiv..

http://www.ungen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

14 december 2007 10:07

Joho, man kan spara på ALLt.fråga min pappa.

 
Ingen bild

peka

14 december 2007 10:23

man kan skänka till röda korset istället!

 
Ingen bild

suster

14 december 2007 11:21

NEJ NEJ NEJ fråga inte "min pappa" för då är han hos dig före måndagen:-}

 
Ingen bild

surran igen

14 december 2007 14:50

Förresten vad duktig du är som städar och rensar så...ska nog åxå göra det på nå väänster eller höger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av doris mikko - 4 december 2011 18:26

Den här bilden tycker jag inte ska vara på FB, därför krånglade jag in den på min bloggsida som jag besöker varje år...Den verkar också ha gjorts om så det är krångligt krångligt...eller är det jag som tappat minnet...           60-år...

Av doris mikko - 12 december 2010 17:55

Om man skriver stort så behöver man inte skriva så mycket. Idag hade jag två barnbarns pojkar här. Det gick hur bra som helst, den lille har inte varit ensam hos mig  mer än en gång tidigare, så hans mor ville träna honom (sig själv tror jag iaf) ...

Av doris mikko - 2 oktober 2010 12:16

Kaffe med grädde är min nya passion! Undrar vad doktorn säger om det på måndag...hmm..han ville ju prata om motion, rökning, kost och VIKT!! Gaah! Men jag är ju 50 + och gör som jag vill...eller.. Nu drack jag iaf upp mitt kaffe med grädde. Nyss ...

Av doris mikko - 25 september 2010 19:46

Äter lever med bacon och gräddsås, helt underbart gott! Jag har ätit lågkolhydratiskt i ca två veckor nu, tack vare döttrarna som började med detta! Vikten tror jag inte har minskat men jag känner mig inte uppsvälld och gasig som tidigare. Lätt var d...

Av doris mikko - 12 april 2010 21:15

Fantasin och orken tryter just nu (har kämpat med e-legitimationen i ca 1 timm utan att lyckas få  den att funka) så jag sätter in lite färska bilder på ljuvliga saker! Liv är Noas stora stöd i livet..   Se vilken vacker flicka farmor har!!   mi...

Ovido - Quiz & Flashcards