Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Semesterslut med fullkornsvälling

Av doris mikko - 16 augusti 2009 13:45

På måndag åkte söder familjen hem, med sig tog dom min minsting och hennes bebba. Det blev tomt som vanligt, men jag har fått ha dom här nästan 2 veckor, aktiva veckor med lekland-sol-bad-lek-BLOD!

 Jag vågade mig på en åktur i den hemska Lila Rutchkanan på tisdag! Nu höll jag armarna högt över huvudet...nåja,   iallafall ovanför rutchbanan och det gick bra! Jag var där med Lilleman,som lekte, hoppade, spelade, fikade i 2 timmar, sen ville han hem till mig.

 På onsdag var det dags att åka till byn, hämta hunden, som varit fosterhemsplacerad några veckor. Dagen därpå åkte jag på årets enda fisketur. Det blev inte mitt älskade "Fjällen" (får prova komma dit nästa år...) Vi var längre ner vid Lainio älv istället. Vädret var bra, liite regnskurar på fredag kväll. Jag älskar att campa, sova i kåtan, elda,bara glo...det är avkoppling!

 Jag fiskade inte så mycket, det brukar jag inte göra, men jag råkade få en lax!! Bara sådär!Jobbade i ca 15 min. med den, innan jag fick upp den (ivrigt påhejad av maken) Den vägde 6 kg, 85 cm lång! Så nu vet jag hur det känns!                                            
                                                 Välling har varit min föda sen igår, kan inte ens tänka på nåt annat ätbart utan att få kväljningar! Blev dålig sista natten vid älven, halsbränna-sura uppstötningar-hjärtklappning, sen rusa ut och spy galla och spy andra vägen också. Blev totalt kraftlös, undrade hur jag skulle ta mig hem, först de ca 2 km till bilen, sen 13 mil hem...Nå, det gick med många vilopauser och mycket stånk o stön. Nu sitter jag här med T:s fullkornsvälling och bygger upp mina krafter.

Blodig men lycklig! Tildas lösa tand är borta.

De 5

Min första lax.....

Pustar sen ut vid älven.

Förutom laxen så fanns det ett djur till där...grodan!

Sen var det läggdags, liite småkyligt kanske.

 
 
Ingen bild

Syrran

16 augusti 2009 20:05

Grattis till första laxen!! Har du nu fått blodad tand? En del säger att när dom fått lax en gång...då är dom fast, kanske bara dom som jämt är o fiskar

 
Ingen bild

surran

18 augusti 2009 19:24

nä, men Tilda fick blodad tand.....

 
Ingen bild

peka

8 september 2009 15:53

Men mamma nu har det väl hänt liite mer grejer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av doris mikko - 4 december 2011 18:26

Den här bilden tycker jag inte ska vara på FB, därför krånglade jag in den på min bloggsida som jag besöker varje år...Den verkar också ha gjorts om så det är krångligt krångligt...eller är det jag som tappat minnet...           60-år...

Av doris mikko - 12 december 2010 17:55

Om man skriver stort så behöver man inte skriva så mycket. Idag hade jag två barnbarns pojkar här. Det gick hur bra som helst, den lille har inte varit ensam hos mig  mer än en gång tidigare, så hans mor ville träna honom (sig själv tror jag iaf) ...

Av doris mikko - 2 oktober 2010 12:16

Kaffe med grädde är min nya passion! Undrar vad doktorn säger om det på måndag...hmm..han ville ju prata om motion, rökning, kost och VIKT!! Gaah! Men jag är ju 50 + och gör som jag vill...eller.. Nu drack jag iaf upp mitt kaffe med grädde. Nyss ...

Av doris mikko - 25 september 2010 19:46

Äter lever med bacon och gräddsås, helt underbart gott! Jag har ätit lågkolhydratiskt i ca två veckor nu, tack vare döttrarna som började med detta! Vikten tror jag inte har minskat men jag känner mig inte uppsvälld och gasig som tidigare. Lätt var d...

Av doris mikko - 12 april 2010 21:15

Fantasin och orken tryter just nu (har kämpat med e-legitimationen i ca 1 timm utan att lyckas få  den att funka) så jag sätter in lite färska bilder på ljuvliga saker! Liv är Noas stora stöd i livet..   Se vilken vacker flicka farmor har!!   mi...

Ovido - Quiz & Flashcards