Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av doris mikko - 7 augusti 2009 19:53

Igår var vi ett helt gäng på Leklandet, det nyaste i Kiruna! Toppen att det finns alternativ till ute(verkligen ute)badet som står torrlagd i värmeböljan....synd! Men bada har vi ändå fått, i byn, gammla kära Kätkijärvi som inte sviker. Hett och soligt i 3 dagar. Leklandet hade väldigt bra och utförliga regler för vad man får och inte får göra där...men ingenstans stod det att: håll upp armarna när du åker rutchbana! Jag brännde mig på underarmar/armbågar för jag hann inte installera mig i rätt ställning för åket, så aj aj ajj! Roligt var det trots allt och alla mina barnbarn var där.

                                            

    














Dumma kanan som jag åkte                      Trollfiket nedan

Mina minstingar som var med


Ja se själva....häärligt!


Sist en bild på min syster som också fick sol och bad hemma i byn...vågar bara ha liiten bild...hon kanske inte vill posera på bloggen...

Ovido - Quiz & Flashcards