Alla inlägg den 23 november 2008

Av doris mikko - 23 november 2008 19:46

Hittade mina gammla skolbilder från universitetet i Lund....

Av doris mikko - 23 november 2008 18:17

Nu har vi kommit på årets idé! Ja, det var väl inte precis jag som kom på det...men bra är den! Efter jul sammlas hela min närmaste familj, hela 14 pers är vi! Jag brukar vilja ha iaf en träff (middag då)där alla är med. Mitt minikök ger spasmer, så E. bjöd in oss alla till deras hem! (EN kväll alltså) Då kan vi ha typ knytkalas. Vi lånar ihop stolar/bord mm. Jippie!! Men vilken kväll passar alla......Söndag 28...tisdag 30...1-2-3 januari...??? Det löser sig, tror jag och hoppas.

Var och duscha mig för 55 kr. Barnbassängen och stora lekbassängen hade havererat så vi plaskade i 20 cm vatten bland läskiga vattensprutande ormar och apor. Vi, lilleman och jag, blev iaf rena. Sen till Coop och sen till mig och fika lite. Han var helt lugn och harmonisk idag, inget spring ens på Coop, han bara satt i vagnen...trött kanske.

Förra gången vi varit och badat, så kom vi hem till mig, jag klädde av mig och bad lilleman klä av sig själv:

-Jag kan inte..du ska!

-Joodå, du kan, du är 3 år..

-Näää..du ska klä av mig..

-Ellen kan, hon är också 3 år, fast hon är en flicka..

-Jag är ju bara en pojke, vet du mommo.....

-Ok, jag klär av dig!

Nu har toksnöandet börjat! Fredag kväll satte det igång, och håller fortfarande på. Allt väder här brukar urarta till tok...regn...sol...snö...blåst...det har inte vett att sluta.

Imorgon ska jag  (försöka) promenera till jobbet...nåja, från kyrkogården då. Det är säkert ett halvår sedan jag gått, har inte orkat tänka på det ens. Sen förra veckan så sover jag en timme mer, det har gjort mig piggare! Har ställt fram väckar klockan till 05.30 (04.30 förut) Hujeedamäj, upp mitt i natten! Not my style.

Tja, ska diska strax, vattnet är på svalning i hon.

När ska jag fixa upp julen då....äh..jag brukar sätta upp liite i taget.

Vi ses när vi möts!

Ovido - Quiz & Flashcards