Direktlänk till inlägg 10 juni 2008

Vad har jag gjort...!!

Av doris mikko - 10 juni 2008 21:28

Nu är jag äntligen hemma igen! Efter den bästa resa jag gjort. Mådde så himmelens bra, gör det ännu oxo! Tack tack min doktor Dorota! Hon kanske skrev ut "hög"piller..gör inget, jag mår ju toppen.

Det är Levaxin jag äter, för låg ämnesomsättning, hon höjde dosen när jag inte mådde bra förut, måste skriva det så inga misstankar riktas mot min Dorota.

Jag skrev precis ut ett papper: ANSÖKAN OM JOBB!Merit lista o hela köret. Har jobbat snart 20 år på ett o samma ställe, vill uppleva annat innan min tid är ute.Man känner sig stolt av att våga söka, fast man inte skulle få jobbet, det är inte såå viktigt. Fast vore kul....om jag vågar...

imorron ska jag till tippen igen, 2,5 säckar eller nästan 3 då. Kläder-skor-mm ryker nu, vi får ju gäster, fredag kommer sonen för att jobba här(han är här tom. 16/6, sen sover han annanstans) o må kommer stora tjejgruppen! Det ska bli så kul så! Nu när jag kvicknat till o allt. Bara min beställning kommer (solen!)

Jag har en nyhet till!! Jag har INTE läst övriga bloggar först! Som jag alltid gjort förut, o sen inte orkat skriva själv, det tar ju tyo 3 tim. att läsa alla 10.

Nä, nu ska den modiga mommon gå i säng....fast kanske måste jag glutta i andra bloggar först.....jo det gör jag1 Godnatt

 
 
eve

eve

10 juni 2008 22:00

Vadå för jobb?!
Å äntligen skriver du i din blogg!

http://www.nueva.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

10 juni 2008 22:51

Klart du ska söka nya jobb! håller tummarna för att du får det :-)
http://muminmamman.bloggproffs.se/

 
lisa

lisa

10 juni 2008 23:24

jaa, vad för nytt jobb? tänk om mor min var lika tuff som du. (+ en flytt såklart)

http://mcitalo.blogg.se

 
Sofie

Sofie

11 juni 2008 10:58

Hurra för att våga! :)

http://plutt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

surran

13 juni 2008 23:53

nä, Lisa, jag är inte såå modig än, lite besvärligare med +flytt, men förra året har jag faktiskt mejlat iväg och frågat om ett jobb, och fick svar att jag var välkommen med ansökan.....till "lev väl"

 
Ingen bild

peka

15 juni 2008 11:31

Men jag hade ju redan plockat hela nedervåningen, plockat in och ut disk, diskat lite för hand, OCH plockat saker i hela trädgården!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av doris mikko - 4 december 2011 18:26

Den här bilden tycker jag inte ska vara på FB, därför krånglade jag in den på min bloggsida som jag besöker varje år...Den verkar också ha gjorts om så det är krångligt krångligt...eller är det jag som tappat minnet...           60-år...

Av doris mikko - 12 december 2010 17:55

Om man skriver stort så behöver man inte skriva så mycket. Idag hade jag två barnbarns pojkar här. Det gick hur bra som helst, den lille har inte varit ensam hos mig  mer än en gång tidigare, så hans mor ville träna honom (sig själv tror jag iaf) ...

Av doris mikko - 2 oktober 2010 12:16

Kaffe med grädde är min nya passion! Undrar vad doktorn säger om det på måndag...hmm..han ville ju prata om motion, rökning, kost och VIKT!! Gaah! Men jag är ju 50 + och gör som jag vill...eller.. Nu drack jag iaf upp mitt kaffe med grädde. Nyss ...

Av doris mikko - 25 september 2010 19:46

Äter lever med bacon och gräddsås, helt underbart gott! Jag har ätit lågkolhydratiskt i ca två veckor nu, tack vare döttrarna som började med detta! Vikten tror jag inte har minskat men jag känner mig inte uppsvälld och gasig som tidigare. Lätt var d...

Av doris mikko - 12 april 2010 21:15

Fantasin och orken tryter just nu (har kämpat med e-legitimationen i ca 1 timm utan att lyckas få  den att funka) så jag sätter in lite färska bilder på ljuvliga saker! Liv är Noas stora stöd i livet..   Se vilken vacker flicka farmor har!!   mi...

Ovido - Quiz & Flashcards