Direktlänk till inlägg 17 juli 2009

Grill(er) i huvudet

Av doris mikko - 17 juli 2009 19:29

Ibland får man griller i skallen! Det hände alldeles nyss. Bestämde att jag ska sitta vid bloggen ett tag, sätta in mina senaste bilder.....då..? Fattade inget. Har mannen plötsligt blivit sprallig och påhittig..? Vem annars? Trodde kanske Telia var skyldig, men dom skickar inte nåt till kameror. Jag hittade nämligen prinsessan Viktoria i min kamera! Närbild och allt. bläddrade sen vidare för att se om det fanns något medelande (i en kamera ha ha!?) om vem som skickat bilden, DÅ såg jag den skyldige! Kunde inte låta bli att garva helt ensam!

   

Prinsessan Victoria                                          
        

    

Inte prinsessan Victoria


Som ni nog redan vet, premiärgrillade vi förra helgen. Lyckat och gott! Trots att grill f-n var diir och hade 219 skruvar! På bilden grillar de randiga pojkarna febrilt! Lilla randiga Noa vilar skönt på mosters perfekt rundade mage medan mosterns egen 4-åring ligger och trycker under myggnätet i vagnen, kollad av SIN moster.


Och så förståss små killarna som med ett leende tittar på varandra!



 För 2 veckor sen fick vi äntligen upp "grannskyddet" på altanen. Elias blev shopping dumpad hos mig på fredag, så vi fikade glass och kaffe ute.

Ja, det var den helgen det. Nu verkar solen inte orka lysa mer...

Denna helg ska jag baka mamma-bröd, kanske skära ut 2 kåtor, sy färdigt den ena  under nästa vecka. Jag har en halvfärdig trappark att fixa, men den gör jag till hösten. Konstigt, före varje semester känner jag mig super stressad, måste hinna det o det o det INNAN semestern börjar! Äh..det är nog bara syket som spökar!

Nu ska jag gå och snarka framför tv, det är ju fredag och då måste man vara uppe länge!

ÅÅÅ! Höll på att glömma! I dag, efter jobbet tog jag en låång promenad med jykken! Hela 4,2 km! Gick efter el-ljusspåret ända till Ljungplan! Gick runt där och blev nostalgisk, för där bodde vi i hela 8 år! Husen är nu borta men jag försökte minnas  hur där var, vad vi gjorde mm....blev nästan "upprörd" där!

God kväll på er!  (Bilderna bara tjorvar! Provar o provar fixa, men det GÅÅÅR inte!)

 
 
Ingen bild

Katja

19 juli 2009 14:11

Klart vi delar på kostnaderna. Var ju bara lite skoj. Förra gången vi åkte var jag föräldrarledig, då betalade ju sam hela resan. Nu ska jag spara minst 10000 för att det ska bli nån resa. Det är inga problem, bara dra ner lite på shoppandet...

 
Ingen bild

Katja

21 juli 2009 20:51

Vi åker tidigt på lördag, hoppas på vara framme i Sundsvall lördag kväll. Sover en möjligen 2 nätter där. Antingen så kör vi direkt till Kiruna, eller så en natt i Piteå. Så tisdag kanske vi kommer. Är du hemma eller ska ni nånstans? Börjar din sem. denna eller nästa v?

 
Ingen bild

nina

21 juli 2009 21:39

Lisa är banditen!
men Vickav var ju och hälsade på, minns du inte?eller just det du var ute o rökte då

 
Ingen bild

jag själv

22 juli 2009 15:16

Till Nina: Lisa?!...alzheimer till trots, så var det väl Lotta som var med..eller?

 
Ingen bild

nina

23 juli 2009 22:56

näää?lisa var det nog..inte den g¨ången men en annan??jaja dom är så lika så det spelar väl ingen roll!

 
Ingen bild

lotta

29 juli 2009 06:32

Det var faktiskt jag som fotade den vackra prinsessan... nina, kanske blir du också seni som jag och mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av doris mikko - 4 december 2011 18:26

Den här bilden tycker jag inte ska vara på FB, därför krånglade jag in den på min bloggsida som jag besöker varje år...Den verkar också ha gjorts om så det är krångligt krångligt...eller är det jag som tappat minnet...           60-år...

Av doris mikko - 12 december 2010 17:55

Om man skriver stort så behöver man inte skriva så mycket. Idag hade jag två barnbarns pojkar här. Det gick hur bra som helst, den lille har inte varit ensam hos mig  mer än en gång tidigare, så hans mor ville träna honom (sig själv tror jag iaf) ...

Av doris mikko - 2 oktober 2010 12:16

Kaffe med grädde är min nya passion! Undrar vad doktorn säger om det på måndag...hmm..han ville ju prata om motion, rökning, kost och VIKT!! Gaah! Men jag är ju 50 + och gör som jag vill...eller.. Nu drack jag iaf upp mitt kaffe med grädde. Nyss ...

Av doris mikko - 25 september 2010 19:46

Äter lever med bacon och gräddsås, helt underbart gott! Jag har ätit lågkolhydratiskt i ca två veckor nu, tack vare döttrarna som började med detta! Vikten tror jag inte har minskat men jag känner mig inte uppsvälld och gasig som tidigare. Lätt var d...

Av doris mikko - 12 april 2010 21:15

Fantasin och orken tryter just nu (har kämpat med e-legitimationen i ca 1 timm utan att lyckas få  den att funka) så jag sätter in lite färska bilder på ljuvliga saker! Liv är Noas stora stöd i livet..   Se vilken vacker flicka farmor har!!   mi...

Ovido - Quiz & Flashcards