Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

Lördag

Av doris mikko - 14 mars 2009 16:53

Helt underbart att vara ledig en hel helg! Ja, ja, det är ju mitt eget fel, när jag tackar ja till alla syjobben....men manyy you know, samt liite kul är det också (innan det blir för mycket) Nästa projekt blir iallafall kul! En åkpåse, designad (?) av blivande mamman. Köpte lite passande tillbehör idag, typ knappar mm. Jag har haft lite shoppmani idag, men är nöjd. Såg en resväska på ex-pris, stor och röd var den så jag köpte den, resan är ju redan bokad till Cypern. Innan det var jag och kolla på babykläder.....köpte några söta plagg, med unisex färger (vitt-grönt-turkos-brunt). Konstigt, man kan inte köpa rött-rosa-lila-orange-gul som unisex plagg....Var till leksaksäffären också, hitta lite småkul saker till småbrudarna, ska skicka gammmommopaketet till dem i veckan. Mattor köpte jag också, svarta, 2 stora runda, en låång och en pytte liten till hundmatsunderlägg. Alla från ÖB, inte alls dyrt. Nu sitter jag med en mugg med 3o, så jag kommer i stämmning för pyntandet!

Jag vill ta ner en garderob från vinden, att ha all frotte och gardiner mm. i. Men han som bor här tycker det är onödigt (läs besvärligt) man kan gott ha allt i flyttlådorna, funkar hur bra som helst, tycker han.

Vad enkelt det vore att bo med en likasinnad kvinna....som tycker och tänker likadant som man själv....inte behöva förklara allt ordagrant...ska kanske byta läggning........äsch..jag skojar bara!

Igår hade vi lillemannen här en stund (matinköps orsak) Han sa att nångång, när snön inte finns, vill jag bada, där det finns ankor och man kan kasta stenar.....är det Kätkijärvi han menar? Dit ska jag ta honom en vacker och VARM dag i sommar! Längtar till en lång-varm-solig-ledig-innehållsrik sommar!

Nu är muggen tom! Jag är på G! Nu ska jag börja med nå´t. Har inte hunnit göra nåt trevligt av denna lägenhet ännu, men nu ni!

 
 
Ingen bild

insnöade surran

19 mars 2009 13:27

hmm..ni stadsbor har ju snack så man hajjar noll...vad är unisex färger?? o vad i 17 kröbö faster marja dricker du för nåt? 30 ?? är jag dum eller är jag från buun...kanske både åkk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av doris mikko - 4 december 2011 18:26

Den här bilden tycker jag inte ska vara på FB, därför krånglade jag in den på min bloggsida som jag besöker varje år...Den verkar också ha gjorts om så det är krångligt krångligt...eller är det jag som tappat minnet...           60-år...

Av doris mikko - 12 december 2010 17:55

Om man skriver stort så behöver man inte skriva så mycket. Idag hade jag två barnbarns pojkar här. Det gick hur bra som helst, den lille har inte varit ensam hos mig  mer än en gång tidigare, så hans mor ville träna honom (sig själv tror jag iaf) ...

Av doris mikko - 2 oktober 2010 12:16

Kaffe med grädde är min nya passion! Undrar vad doktorn säger om det på måndag...hmm..han ville ju prata om motion, rökning, kost och VIKT!! Gaah! Men jag är ju 50 + och gör som jag vill...eller.. Nu drack jag iaf upp mitt kaffe med grädde. Nyss ...

Av doris mikko - 25 september 2010 19:46

Äter lever med bacon och gräddsås, helt underbart gott! Jag har ätit lågkolhydratiskt i ca två veckor nu, tack vare döttrarna som började med detta! Vikten tror jag inte har minskat men jag känner mig inte uppsvälld och gasig som tidigare. Lätt var d...

Av doris mikko - 12 april 2010 21:15

Fantasin och orken tryter just nu (har kämpat med e-legitimationen i ca 1 timm utan att lyckas få  den att funka) så jag sätter in lite färska bilder på ljuvliga saker! Liv är Noas stora stöd i livet..   Se vilken vacker flicka farmor har!!   mi...

Ovido - Quiz & Flashcards