Direktlänk till inlägg 4 augusti 2008

Södra Sverige

Av doris mikko - 4 augusti 2008 12:00

Nu sitter jag i gtb o lyssnar på regnet som strilar ner. jag är ensam med 3 tjejer, föräldrarna jobbar. mitten tjejen gick till en kompis, så det är lungt här, inte för att det hann vara så livat innan det. el-telia gubbarna knackade på vid 9.30 tiden, dom skulle byta el-mätaren. vi hade precis klivit upp då, så dom sa. ursäkta att vi kommer såå tidigt!

jag kom hit lördag morgon, tog natt tåget från s-vall. det var ju meningen att vi skulle bila hit, men men..jag skulle ju bli farmor, men det sket sig precis när jag anlände till dom, på onsdag morgon. hoppas på bättre tur snart. nu skulle dom fjällvandra i sylarna(åretrakten) för att skingra tankarna. s-vall var inte en stor stad som jag trott. visst fanns det många hus o så, men upplevelsen var som en mindre stad. sonen o sambons hus var ett äldre mysigt hus, där det pågår små rep o ändring hela tiden. stor gård har dom iaf. var på shopping-centret birsta i fleera timmar. köpt bla: ny mobil, ny kamera, nya ecco skor...!! sen bara små krafs som jag köpt. här har jag varit inne i det mysiga kungälv med sin lilla gammeldags gågata, sen en sväng på ikea.

ooohh! har ju glömt, jag har 4 triss från s-vall o 2 från gtb, som är oskrapade!!! där har jag pengarna o mitt nya oberoende liv!

onsdag kl 15.30 är jag åter hemma i stan. hoppas det blivit lite varmare till dess. börjar ju längta efter dom andra barn o barnbarnen ju.

nä nu måste jag sluta, för mamman kommer nog snart o hon ska inte få se att jag sitter på datan när jag ska vara barnvakt, sånt får man inte göra! barnen ska ha 100% uppmärksamhet!

nu komm mellantjejen hem för klädbyte o dom 2 andra började bråka...hej dåå



 
 
Ingen bild

surran

4 augusti 2008 12:52

Som du shoppar å reser kan man ju tro att trissen redan gett dig vingar :-)
Jag jobbar jag nu, jättetrevligt.. ha det så bra ´hälsningar till Ytterby familjen

 
Ingen bild

Katja

4 augusti 2008 14:32

Ha ha, så du tror att jag inte får reda på vad du sysslar med när jag inte är hemma... Sitta vid datorn gör jag aaaaldrig när barnen är hemma....

 
Ingen bild

Nina

4 augusti 2008 20:42

Kom ihåg att jag är både din systerdotter och guddotter innan du skrapar trissen.............

 
Ingen bild

peka

7 augusti 2008 19:37

RR= Rachael Ray, bla. ett matlagningsprogram

 
Ingen bild

Robin

17 april 2009 17:32

Reparationerna och ombyggnaderna av huset håller fortfarande på :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av doris mikko - 4 december 2011 18:26

Den här bilden tycker jag inte ska vara på FB, därför krånglade jag in den på min bloggsida som jag besöker varje år...Den verkar också ha gjorts om så det är krångligt krångligt...eller är det jag som tappat minnet...           60-år...

Av doris mikko - 12 december 2010 17:55

Om man skriver stort så behöver man inte skriva så mycket. Idag hade jag två barnbarns pojkar här. Det gick hur bra som helst, den lille har inte varit ensam hos mig  mer än en gång tidigare, så hans mor ville träna honom (sig själv tror jag iaf) ...

Av doris mikko - 2 oktober 2010 12:16

Kaffe med grädde är min nya passion! Undrar vad doktorn säger om det på måndag...hmm..han ville ju prata om motion, rökning, kost och VIKT!! Gaah! Men jag är ju 50 + och gör som jag vill...eller.. Nu drack jag iaf upp mitt kaffe med grädde. Nyss ...

Av doris mikko - 25 september 2010 19:46

Äter lever med bacon och gräddsås, helt underbart gott! Jag har ätit lågkolhydratiskt i ca två veckor nu, tack vare döttrarna som började med detta! Vikten tror jag inte har minskat men jag känner mig inte uppsvälld och gasig som tidigare. Lätt var d...

Av doris mikko - 12 april 2010 21:15

Fantasin och orken tryter just nu (har kämpat med e-legitimationen i ca 1 timm utan att lyckas få  den att funka) så jag sätter in lite färska bilder på ljuvliga saker! Liv är Noas stora stöd i livet..   Se vilken vacker flicka farmor har!!   mi...

Ovido - Quiz & Flashcards