Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

Tidig morgon

Av doris mikko - 27 oktober 2008 06:02

Godmorgon världen!

Jag sitter vid min jobbdator denna tidiga måndag morgon, dagen efter klockändringen. Känner lite av timmen vi fick, dvs. är inte såå fruktansvärt trött som brukligt är.

Jag har varit och laddat batterierna hemma (hemma....?) i byn. Lilleman var med mig. Vi gjorde inget speciellt, bara var hos mommoebba och hos gammostern. Han trivs nog också med friheten som finns där, in-ut-mat-tv när man vill. Hans kompis, vita hunden, var vid hans sida så gott som hela helgen. Gammommon tyckte att han blivit så lugn, han bara var där, sysslade med lite av varje, mycket ute, även i mörkret.....enda han inte gjorde var att bajsa!

Vi var till en nybliven 70-åring på lördag. Det tog ett tag innan Lilleman kom in i huset. Han är inte blyg eller rädd för människor, han vill bara inte in i okända hus....Han träffade på min kusin, som skadat sig under älgjakten, och nu går med "krona" på huvudet(ställning som fixerar huvudet, ser ju lite groteskt ut)) Jag tänkte att oooneeej! Nu blir han skräckslagen, men kusinen sa: hej, vad heter du? Lilleman tittade upp någon sekund på honom, (jag bävade)han svarade bara: Elias Mikko. Sen var det inget mer med det.....

Ikväll ska jag på min andra massage halvtimme. Sköönt. På fredagen åkte onda-spruckna tanden ut. En kvart tog det, helt utan smärta, bara sprutorna som känslomässigt känns otäcka, för tänk om sprutan sticker ut från kinden eller fastnar i käkbenet...hojja!

Hur får jag denna dag att gå? Jag har börjat ha små korta mål för dagen: vänta på morgonfikat kl. 8, lunch kl. 11, kaffe kl. 2, sen hemgång kl 15.40 Borde nog byta jobb, har ju provat lite då o då, senast i fredags faktiskt!

Nåja, det finns folk som har det värre!

Hej dååå!!

 
 
Ingen bild

Katja

27 oktober 2008 19:41

Nä, ingen influensa. Det är nåt himla virus som Ellen hade först, sen sam och så lollo. Jag har oxå nån variant av den, med ont i halsen och örat. De andra hade ont i halsen och feber. Det var så kul att få lite fint i fönstren, så billigt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av doris mikko - 4 december 2011 18:26

Den här bilden tycker jag inte ska vara på FB, därför krånglade jag in den på min bloggsida som jag besöker varje år...Den verkar också ha gjorts om så det är krångligt krångligt...eller är det jag som tappat minnet...           60-år...

Av doris mikko - 12 december 2010 17:55

Om man skriver stort så behöver man inte skriva så mycket. Idag hade jag två barnbarns pojkar här. Det gick hur bra som helst, den lille har inte varit ensam hos mig  mer än en gång tidigare, så hans mor ville träna honom (sig själv tror jag iaf) ...

Av doris mikko - 2 oktober 2010 12:16

Kaffe med grädde är min nya passion! Undrar vad doktorn säger om det på måndag...hmm..han ville ju prata om motion, rökning, kost och VIKT!! Gaah! Men jag är ju 50 + och gör som jag vill...eller.. Nu drack jag iaf upp mitt kaffe med grädde. Nyss ...

Av doris mikko - 25 september 2010 19:46

Äter lever med bacon och gräddsås, helt underbart gott! Jag har ätit lågkolhydratiskt i ca två veckor nu, tack vare döttrarna som började med detta! Vikten tror jag inte har minskat men jag känner mig inte uppsvälld och gasig som tidigare. Lätt var d...

Av doris mikko - 12 april 2010 21:15

Fantasin och orken tryter just nu (har kämpat med e-legitimationen i ca 1 timm utan att lyckas få  den att funka) så jag sätter in lite färska bilder på ljuvliga saker! Liv är Noas stora stöd i livet..   Se vilken vacker flicka farmor har!!   mi...

Ovido - Quiz & Flashcards