Direktlänk till inlägg 23 februari 2008

Luleååjag

Av doris mikko - 23 februari 2008 10:20

Nu sitter jag här på Tuna i Luleå, för sista gången...? Tog 5 timmar o köra hit! Pausade 3 ggr efter vägen, röka-banan fruktsoppa- kaffe pauser. Trafiken var lite långsam efter allt snöande.

Skriver på en bärbar ny dator (inte min), värdfolket behöver 2 st. dom används flitigt. Det är redan kö till denna.

Vaknade redan 06.30 typ! Duschade-diskade-åtfrukost, sen hostade jag HÖGT för att övriga skulle vakna, vid 09.30 tiden, sa att det nästan är söndag redan! Vi ska till Storheden. Tjejerna har varit i centrum på fredag, så jag slipper det, är inte såå intresserad av city här (dyra butiker) Tacka vet jag STOOOR Heden!

Inget speciellt tänker jag schoppa, nån Triss-lott förståss. Jag är här för att underlätta för Dalles mamma o man, alltså proppa min bil full med flyttkartonger, samt få fart på packandet här, det är ju bara mindre än en vecka kvar till stora flytten ju. Nu borstas det tänder till höger o vänster här, dom är på G!

V. 11 kommer mina glasögon! Endast 8635 kr! Men läsglasögonen var KRATIS! Det var ju underbart det! Ja, vart annars pressar man sina hopsydda pengar.....

Nu är döttrarna redo för möte med allmänheten ute på heden!

Hejsvejs alla runt i världen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av doris mikko - 4 december 2011 18:26

Den här bilden tycker jag inte ska vara på FB, därför krånglade jag in den på min bloggsida som jag besöker varje år...Den verkar också ha gjorts om så det är krångligt krångligt...eller är det jag som tappat minnet...           60-år...

Av doris mikko - 12 december 2010 17:55

Om man skriver stort så behöver man inte skriva så mycket. Idag hade jag två barnbarns pojkar här. Det gick hur bra som helst, den lille har inte varit ensam hos mig  mer än en gång tidigare, så hans mor ville träna honom (sig själv tror jag iaf) ...

Av doris mikko - 2 oktober 2010 12:16

Kaffe med grädde är min nya passion! Undrar vad doktorn säger om det på måndag...hmm..han ville ju prata om motion, rökning, kost och VIKT!! Gaah! Men jag är ju 50 + och gör som jag vill...eller.. Nu drack jag iaf upp mitt kaffe med grädde. Nyss ...

Av doris mikko - 25 september 2010 19:46

Äter lever med bacon och gräddsås, helt underbart gott! Jag har ätit lågkolhydratiskt i ca två veckor nu, tack vare döttrarna som började med detta! Vikten tror jag inte har minskat men jag känner mig inte uppsvälld och gasig som tidigare. Lätt var d...

Av doris mikko - 12 april 2010 21:15

Fantasin och orken tryter just nu (har kämpat med e-legitimationen i ca 1 timm utan att lyckas få  den att funka) så jag sätter in lite färska bilder på ljuvliga saker! Liv är Noas stora stöd i livet..   Se vilken vacker flicka farmor har!!   mi...

Ovido - Quiz & Flashcards